Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1411018, author = {Válek, Jan and Sládek, Petr}, booktitle = {TTnet - Pedagogická příprava učitelů praktického vyučování}, keywords = {FEP; professional competence; practical training; teachers}, language = {cze}, title = {Dokážeme správně připravit budoucí učitele praktického vyučování v konfrontaci s RVP?}, year = {2017} }
TY - CONF ID - 1411018 AU - Válek, Jan - Sládek, Petr PY - 2017 TI - Dokážeme správně připravit budoucí učitele praktického vyučování v konfrontaci s RVP? KW - FEP KW - professional competence KW - practical training KW - teachers N2 - S měnícími se výstupními požadavky žáků středních odborných škol se mění i požadavky na budoucí učitele praktického výcviku. Máme na mysli jejich odborné kompetence. Ty by měly vycházet z potřeb jejich žáků ale i z požadavků praxe. Dokument, který shrnuje stanovená témata a klíčové kompetence k úspěšnému dosažení potřeb žáků je Rámcový vzdělávací program. Ten je specifikován pro jednotlivé obory. To představuje nemalé překážky tvůrcům studijních programů na univerzitách připravující budoucí učitele praktického vyučování. V současnosti je Rámcový vzdělávací program aktualizován, ale většinou dochází ke zvýšení rozsahu očekávaných výstupů a učiva, ale k redukci jiného, již nepotřebného obsahu nedochází. Úpravy vazeb mezi jednotlivými obory, pokud existují, tak jsou jen minimální. V jakém předstihu, jak a čím se má tedy univerzita připravující budoucí učitele praktického vyučování při koncipování i při realizaci studia řídit? Meta-výzkumným šetřením týkajícím se učitelství praktického vyučování jsme shrnuli data, která představují jiné pohledy na Rámcový vzdělávací program. ER -
VÁLEK, Jan and Petr SLÁDEK. Dokážeme správně připravit budoucí učitele praktického vyučování v konfrontaci s RVP? (Can we properly prepare future teachers of vocational education in confrontation with the FEP?). In \textit{TTnet - Pedagogická příprava učitelů praktického vyučování}. 2017.
|