k 2017

Diagnostika jazykových kompetencí u dětí s odlišným mateřským jazykem – současná situace, meze a možnosti

DOLEŽÍ, Linda

Základní údaje

Originální název

Diagnostika jazykových kompetencí u dětí s odlišným mateřským jazykem – současná situace, meze a možnosti

Název anglicky

Diagnostics of language competences in children with different mother tongues – current situation, limits and possibilities

Autoři

DOLEŽÍ, Linda (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Nové aspekty v didaktice mateřského jazyka, 2.-4. 5. 2017, PedF UK Praha, 2017

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14640/17:00100341

Organizační jednotka

Centrum jazykového vzdělávání

Klíčová slova česky

jazyková diagnostika; čeština jako druhý/cizí jazyk; děti

Klíčová slova anglicky

language diagnostics; Czech as a foreign/second language; children
Změněno: 25. 4. 2018 12:01, Mgr. Linda Krahula Doleží, Ph.D.

Anotace

V originále

Prezentace podává přehled o dostupných materiálech, pomocí nichž je možné diagnostikovat jazykové kompetence u dětí s odlišným mateřským jazykem. Jednotlivé nástroje krátce charakterizuje a hodnotí jejich využitelnost u dětí s odlišným mateřským jazykem. Jedná se jak o diagnostické materiály, určené pro poznání češtiny jako mateřského jazyka, tak o materiály, jež se snaží zachytit úroveň češtiny jako jazyka druhého/cizího.

Anglicky

This presentation offers an overview of available materials which can be used for diagnosing language competence in children whose mother tongue is not Czech. Specific tools are briefly characterised and their applicability in children whose mother tongue is not Czech is evaluated. Attention is paid to iagnostic materials focusing on Czech as a mother tongue as well as Czech as a foreign/second language.