2017
Diagnostika jazykových kompetencí u dětí s odlišným mateřským jazykem – současná situace, meze a možnosti
DOLEŽÍ, LindaZákladní údaje
Originální název
Diagnostika jazykových kompetencí u dětí s odlišným mateřským jazykem – současná situace, meze a možnosti
Název anglicky
Diagnostics of language competences in children with different mother tongues – current situation, limits and possibilities
Autoři
DOLEŽÍ, Linda (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Nové aspekty v didaktice mateřského jazyka, 2.-4. 5. 2017, PedF UK Praha, 2017
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14640/17:00100341
Organizační jednotka
Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova česky
jazyková diagnostika; čeština jako druhý/cizí jazyk; děti
Klíčová slova anglicky
language diagnostics; Czech as a foreign/second language; children
Změněno: 25. 4. 2018 12:01, Mgr. Linda Krahula Doleží, Ph.D.
V originále
Prezentace podává přehled o dostupných materiálech, pomocí nichž je možné diagnostikovat jazykové kompetence u dětí s odlišným mateřským jazykem. Jednotlivé nástroje krátce charakterizuje a hodnotí jejich využitelnost u dětí s odlišným mateřským jazykem. Jedná se jak o diagnostické materiály, určené pro poznání češtiny jako mateřského jazyka, tak o materiály, jež se snaží zachytit úroveň češtiny jako jazyka druhého/cizího.
Anglicky
This presentation offers an overview of available materials which can be used for diagnosing language competence in children whose mother tongue is not Czech. Specific tools are briefly characterised and their applicability in children whose mother tongue is not Czech is evaluated. Attention is paid to iagnostic materials focusing on Czech as a mother tongue as well as Czech as a foreign/second language.