DOLEŽÍ, Linda. Diagnostika jazykových kompetencí u dětí s odlišným mateřským jazykem – současná situace, meze a možnosti (Diagnostics of language competences in children with different mother tongues – current situation, limits and possibilities). In Nové aspekty v didaktice mateřského jazyka, 2.-4. 5. 2017, PedF UK Praha. 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Diagnostika jazykových kompetencí u dětí s odlišným mateřským jazykem – současná situace, meze a možnosti
Name (in English) Diagnostics of language competences in children with different mother tongues – current situation, limits and possibilities
Authors DOLEŽÍ, Linda (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Nové aspekty v didaktice mateřského jazyka, 2.-4. 5. 2017, PedF UK Praha, 2017.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14640/17:00100341
Organization unit Language Centre
Keywords (in Czech) jazyková diagnostika; čeština jako druhý/cizí jazyk; děti
Keywords in English language diagnostics; Czech as a foreign/second language; children
Changed by Changed by: Mgr. Linda Krahula Doleží, Ph.D., učo 14227. Changed: 25/4/2018 12:01.
Abstract
Prezentace podává přehled o dostupných materiálech, pomocí nichž je možné diagnostikovat jazykové kompetence u dětí s odlišným mateřským jazykem. Jednotlivé nástroje krátce charakterizuje a hodnotí jejich využitelnost u dětí s odlišným mateřským jazykem. Jedná se jak o diagnostické materiály, určené pro poznání češtiny jako mateřského jazyka, tak o materiály, jež se snaží zachytit úroveň češtiny jako jazyka druhého/cizího.
Abstract (in English)
This presentation offers an overview of available materials which can be used for diagnosing language competence in children whose mother tongue is not Czech. Specific tools are briefly characterised and their applicability in children whose mother tongue is not Czech is evaluated. Attention is paid to iagnostic materials focusing on Czech as a mother tongue as well as Czech as a foreign/second language.
PrintDisplayed: 23/7/2024 10:11