MAZÁČOVÁ, Pavlína. Informační gramotnost v teorii a pedagogické praxi (Information Literacy in the Theory and Pedagogical Practice). 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Informační gramotnost v teorii a pedagogické praxi
Name (in English) Information Literacy in the Theory and Pedagogical Practice
Authors MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 2018.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Organization of a workshop
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14210/18:00102417
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) informační gramotnost; formální vzdělávání; klíčové kompetence; neformální vzdělávání; celoživotní učení; kurikulum; pedagogika
Keywords in English information literacy; formal education; key competencies; non-formal education; lifelong learning; curriculum; pedagogy
Tags rivok
Changed by Changed by: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D., učo 6795. Changed: 31/3/2019 23:04.
Abstract
Odborný workshop v první části obsahoval výsledky výzkumných šetření autorky v oblasti informační gramotnosti ve formálním i neformálním prostředí. V další části se workshop věnoval teoriím a modelům informační gramotnosti a poté aplikaci modelů do pedagogické praxe učících knihovníků a pedagogů.
Abstract (in English)
The expert workshop in the first part included the results of the survey of the author in the field of information literacy in formal and informal educationt. In the next part, the workshop devoted to theories and models of information literacy and then application of models to the teaching practice of librarians and teachers.
PrintDisplayed: 31/7/2024 00:25