MAZÁČOVÁ, Pavlína. Pojetí rozvoje informační gramotnosti žáků z perspektivy učícího knihovníka : výzkumné horizonty (Concept of the development of information literacy of pupils from the perspective of the teaching librarian : research horizons). In Mezinárodní vědecká konference Profesní rozvoj pedagogických pracovníků a pracovníků ve školství, 15-16. 3. 2018, Slezská univerzita Opava. 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Pojetí rozvoje informační gramotnosti žáků z perspektivy učícího knihovníka : výzkumné horizonty
Name (in English) Concept of the development of information literacy of pupils from the perspective of the teaching librarian : research horizons
Authors MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Mezinárodní vědecká konference Profesní rozvoj pedagogických pracovníků a pracovníků ve školství, 15-16. 3. 2018, Slezská univerzita Opava, 2018.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14210/18:00102420
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) pedagogika; informační gramotnost; kompetenční učení; kurikulum; učící knihovník; výzkum
Keywords in English pedagogy; information literacy; competence learning; curriculum; teaching librarian; research
Tags rivok
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D., učo 6795. Changed: 31/3/2019 23:12.
Abstract
Informační gramotnost je integrovanou kompetencí ve vzdělávání jedince 21. století. Příspěvek se zaměřuje na kompetenční vzdělávání, ukazuje informační gramotnost v transdisciplinárním kontextu a představuje výzkumné horizonty informačního vzdělávání zaměřené na učivo, učícího se jedince a pedagogického pracovníka.
Abstract (in English)
Information literacy is an integrated competence in the individual education of a 21st century. The paper focuses on competency education, informational literacy in a transdisciplinary context, and represents the research horizons of information education focused on the subject, the learner and the pedagogue.
Links
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000664, interní kód MUName: Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotností
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Enhancing the Quality of Education, Developing Key Competences, Areas of Education and Literacy, Priority axis 3: Equal access to high-quality pre-school, primary and secondary education
PrintDisplayed: 30/4/2024 17:14