Detailed Information on Publication Record
2018
Výuka latiny na CJV LF: teorie v praxi a praxe v teorii
GACHALLOVÁ, Natália, Marie OKÁČOVÁ, Tereza ŠEVČÍKOVÁ and Libor ŠVANDABasic information
Original name
Výuka latiny na CJV LF: teorie v praxi a praxe v teorii
Name (in English)
Teaching medical Latin: theory in practice, practice in theory
Authors
GACHALLOVÁ, Natália (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Marie OKÁČOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Tereza ŠEVČÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Libor ŠVANDA (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Týden Centra jazykového vzdělávání, Brno, 23.1.2018, 2018
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14640/18:00102425
Organization unit
Language Centre
Keywords (in Czech)
Lékařská terminologie; Latina; LSP
Keywords in English
Medical Terminology; Latin; LSP
Změněno: 23/4/2019 17:15, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.
V originále
Workshop představil koncepci výuky latinské terminologie na Lékařské fakultě se zaměřením na některá její specifika. Praktická část byla věnována jak možnostem a způsobům využití autentického lékařského materiálu ve výuce tak ukázkám interaktivních cvičení na zvládnutí slovotvorby v lékařském prostředí. Účastníci měli možnost vyzkoušet si různé typy aktivit určené k procvičování anatomické i klinické terminologie a latinských slovotvorných principů.
In English
The workshop presented the concepts used in teaching Latin and Greek Medical Terminology at Medical Faculty with focus put on its specifics. Practical part was dedicated to the possibilities and methods of using authentic medical records in class as well as to the interactive exercises designed for students to encompass word compounding in medical fields. Participants had the opportunity to explore various types of activities exercising anatomic and clinical terminology as well as word compounding principles applied in medical terminology.