k 2018

Výuka latiny na CJV LF: teorie v praxi a praxe v teorii

GACHALLOVÁ, Natália, Marie OKÁČOVÁ, Tereza ŠEVČÍKOVÁ and Libor ŠVANDA

Basic information

Original name

Výuka latiny na CJV LF: teorie v praxi a praxe v teorii

Name (in English)

Teaching medical Latin: theory in practice, practice in theory

Authors

GACHALLOVÁ, Natália (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Marie OKÁČOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Tereza ŠEVČÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Libor ŠVANDA (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Týden Centra jazykového vzdělávání, Brno, 23.1.2018, 2018

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

60200 6.2 Languages and Literature

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14640/18:00102425

Organization unit

Language Centre

Keywords (in Czech)

Lékařská terminologie; Latina; LSP

Keywords in English

Medical Terminology; Latin; LSP
Změněno: 23/4/2019 17:15, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.

Abstract

V originále

Workshop představil koncepci výuky latinské terminologie na Lékařské fakultě se zaměřením na některá její specifika. Praktická část byla věnována jak možnostem a způsobům využití autentického lékařského materiálu ve výuce tak ukázkám interaktivních cvičení na zvládnutí slovotvorby v lékařském prostředí. Účastníci měli možnost vyzkoušet si různé typy aktivit určené k procvičování anatomické i klinické terminologie a latinských slovotvorných principů.

In English

The workshop presented the concepts used in teaching Latin and Greek Medical Terminology at Medical Faculty with focus put on its specifics. Practical part was dedicated to the possibilities and methods of using authentic medical records in class as well as to the interactive exercises designed for students to encompass word compounding in medical fields. Participants had the opportunity to explore various types of activities exercising anatomic and clinical terminology as well as word compounding principles applied in medical terminology.