DOLEŽÍ, Linda. Čeština jako druhý/cizí jazyk a specifické poruchy učení. In Linda Doleží. Specifické poruchy učení a čeština jako druhý/cizí jazyk. Příručka pro lektorky a lektory. AUČCJ. s. 17-22. ISBN 978-80-270-3186-3. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Čeština jako druhý/cizí jazyk a specifické poruchy učení
Název česky Čeština jako druhý/cizí jazyk a specifické poruchy učení
Název anglicky Czech as a foreign/second language and specific learning impairment
Autoři DOLEŽÍ, Linda.
Vydání Specifické poruchy učení a čeština jako druhý/cizí jazyk. Příručka pro lektorky a lektory. od s. 17-22, 6 s. 2017.
Nakladatel AUČCJ
Další údaje
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
ISBN 978-80-270-3186-3
Klíčová slova česky čeština jako druhý/cizí jazyk; specifické poruchy učení; diagnostika; kompetence vyučujících
Klíčová slova anglicky Czech as a foreign/second language; specific learning impairment; diagnostics; teachers' competence
Změnil Změnila: Mgr. Linda Krahula Doleží, Ph.D., učo 14227. Změněno: 19. 3. 2018 16:31.
Anotace
V tomto příspěvku je pozornost věnována specifickým poruchám učení u studentů češtiny jako druhého/cizího jazyka. Text shrnuje poznatky z psycholingvistické literatury, týkající se diagnostiky a projevů možných poruch učení u druhého/cizího jazyka. Mimo jiné poukazuje na důležitost vnímavosti vyučujících ke specifikům mateřských jazyků studentů-cizinců a jejich vlivu na češtinu jako druhý/jazyk.
Anotace česky
V tomto příspěvku je pozornost věnována specifickým poruchám učení u studentů češtiny jako druhého/cizího jazyka. Text shrnuje poznatky z psycholingvistické literatury, týkající se diagnostiky a projevů možných poruch učení u druhého/cizího jazyka. Mimo jiné poukazuje na důležitost vnímavosti vyučujících ke specifikům mateřských jazyků studentů-cizinců a jejich vlivu na češtinu jako druhý/jazyk.
Anotace anglicky
In this paper attention is paid to specific learning impairments in students of Czech as a foreign/second language. The text summarizes information from the psycholinguistic literature concerning diagnostics and manifestation of possible learning impairments in second/foreign language. It also stresses the importance of teachers‘ awareness of the specifics of their students‘ mother tongues and their influence on Czech as a foreign/second language.
VytisknoutZobrazeno: 16. 4. 2024 19:37