POUČOVÁ, Marcela and Beatrice Laurence VICAIRE. Teorie francouzského verše (Theory of French Verse). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2018. Elportál. ISSN 1802-128X.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Teorie francouzského verše
Name (in English) Theory of French Verse
Authors POUČOVÁ, Marcela and Beatrice Laurence VICAIRE.
Edition 1. vyd. Brno, Elportál, 2018.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Textbook
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW PURL epub html url
ISSN 1802-128X
Keywords (in Czech) versologie; francouzská versifikace; veršové systémy; básnické formy; pravidla výslovnosti francouzského verše
Keywords in English french versification; verse systems; poetry forms; rules of French verse pronunciation
Tags elportál
Changed by Changed by: Mgr. Petra Baštářová, učo 105126. Changed: 14/9/2018 13:23.
Abstract
Elektronická výuková publikace Teorie francouzského verše si klade za úkol seznámit studenty se základními pojmy francouzské versifikace, soustřeďuje se na jejich definici a následně věnuje pozornost praktickým příkladům umožňujícím studentům samostatný vhled do problematiky. Pro větší názornost byly pro vysvětlení některých jevů vytvořeny animace, které ve spojení se zvukovými nahrávkami veršů umožňují jejich individuální procvičení. Výuková pomůcka je určena převážně studentům předmětu PdF:FJ1048 Úvod do teorie jazyka a literatury (podzim 2018) a PdF: FJ1061 Základy teorie literatury (podzim 2019) a je také dostupná ve verzi pro mobilní zařízení (epub).
Abstract (in English)
This publication aims to present to the students of the French Language Department the basic terms used in the theory of French poetry. A definition of these terms is provided which is then followed up with practical examples, enabling the students to create their own views and understanding of this field. In some instances, animations and sound recordings were designed to aid the learning process.
PrintDisplayed: 24/5/2024 17:35