ŠTĚPÁNEK, Libor a Constanza Guillermina ARRIAGA. Video Summaries of Academic Texts. In Hua Xiang, C. (Ed.). Cases on Audio-Visual Media in Language Education. 1. vyd. Hershey, Pennsylvania, USA: IGI Global. s. 328-349. Advances in Educational Technologies and Instructional Design (AETID) Book Series, 2018. ISBN 978-1-5225-2724-4. doi:10.4018/978-1-5225-2724-4.ch014. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Video Summaries of Academic Texts
Název česky Video Summaries of Academic Texts
Autoři ŠTĚPÁNEK, Libor (203 Česká republika, garant, domácí) a Constanza Guillermina ARRIAGA (32 Argentina).
Vydání 1. vyd. Hershey, Pennsylvania, USA, Cases on Audio-Visual Media in Language Education, od s. 328-349, 22 s. Advances in Educational Technologies and Instructional Design (AETID) Book Series, 2018. 2018.
Nakladatel IGI Global
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14640/18:00102470
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
ISBN 978-1-5225-2724-4
Doi http://dx.doi.org/10.4018/978-1-5225-2724-4.ch014
Klíčová slova česky language and communication skills; intercultural academic situation; written and spoken styles; learning autonomy
Klíčová slova anglicky language and communication skills; intercultural academic situation; written and spoken styles; learning autonomy
Změnil Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 15. 5. 2018 17:31.
Anotace
This chapter introduces a case study on the use of video summaries in a university setting. It presents a practical insight into a simple, yet complex and versatile activity that aims at improving the language and communication skills of students in authentic intercultural academic situations. This activity has been developed, implemented and used in language courses at Masaryk University (MU) Brno, Czech Republic, and Universidad Nacional del Sur (UNS), Bahía Blanca, Argentina, since February 2014. Students undertaking language courses at MU and UNS write texts and record video summaries outside of class. They then reflect and discuss linguistic, cultural and organisational topics in class or online discussion forums. The activity consits of a set of interconnected tasks that improve students´ understanding of similarities and differences between written and spoken styles, encourage their learning autonomy and enhance the authenticity of their language development.
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 05:52