Metodika hodnocení dopadů klimatických kampaní
URBAN, Jan, Tomáš CHABADA a Jan SKALÍK. Metodika hodnocení dopadů klimatických kampaní. Online. 2018, [citováno 2024-04-24] |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Metodika hodnocení dopadů klimatických kampaní |
Název anglicky | Methodology for evaluation of effects of climate campaigns |
Autoři | URBAN, Jan (203 Česká republika, garant, domácí), Tomáš CHABADA (703 Slovensko, domácí) a Jan SKALÍK (203 Česká republika, domácí) |
Vydání | 2018. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Cert., akred., schvál. metodiky, specializované mapy, léčebné, památkové postupy |
Obor | 50901 Other social sciences |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
WWW | Plný text metodiky |
Kód RIV | RIV/00216224:14230/18:00094453 |
Organizační jednotka | Fakulta sociálních studií |
Klíčová slova anglicky | climate change campaigns; evaluation of causal effects; effect size; climate mitigation |
Technické parametry | Smlouva o využití výsledků dosažených při řešení projektu výzkumu a vývoje uzavřená 26.1.2018 Smluvní strany: Masarykova univerzita (příjemce) Sídlem: Žerotínovo náměstí 617/9, 601 77 Brno IČ: 00216224 Zastoupená: doc. PhDr. Mikulášem Bekem, Ph.D., rektorem a CI2, o.p.s. (spolupříjemce) Sídlem: Jeronýmova 337/6, 252 19 Rudná IČ: 26415585 Zastoupená: Josefem Novákem, ředitelem Výsledek TD03000282-2017V002: Metodika pro hodnoceni efektu klimatických kampaní Příjemce využije tento výsledek projektu ve své další výzkumné a výukové činnosti a veřejným šířením na nevýlučném a nediskriminačním základě na webové stránce www.uhlikovastopa.cz. Spolupříjemce využije tento výsledek projektu veřejným šířením na nevýlučném a nediskriminačním základě na webové stránce www.uhlikovastopa.cz. |
Štítky | rivok |
Příznaky | Recenzováno |
Změnil | Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 18. 4. 2018 09:35. |
Anotace |
---|
Tato metodika stanovuje rámec pro provádění hodnotících studií zaměřených na hodnocení kauzálního dopadu kampaní na individuální mitigační nebo adaptační chování, anebo na motivační faktory takového chování (např. postoje, znalosti a představy). Metodika vychází z osvědčených postupů kauzálního usuzování (Rubin, 1974) a je postavena na využití kvantitativních experimentálních a kvazi-experimentálních postupů. Tím, že tato metodika umožňuje měřit a zvyšovat kauzální efekty kampaní, přispívá i ke zvyšování jejich ekonomické efektivity. Metodika je rozdělena do tematických kapitol pokrývajících. (i) výběr cílových indikátorů; (ii) způsoby odhadu kauzálního efektu; (iii), posuzování velikosti efektu; (iv) výběr odpovídající úrovně hodnocení; (v) výběr realizátora hodnocení. Novost: Podobná metodika pro hodnocení kauzálních dopadů klimatických kampaní (ani kampaní obecně), která by vycházela z osvědčených postupů pro zkoumání kauzálního efektu, nebyla doposud v ČR zpracována. |
Anotace anglicky |
---|
This certified methodology sets the framework for evaluation of causal effects of climatic campaigns aiming at the change of individual mitigation and adaptation behavior and its factors (attitudes, knowledge and beliefs). This methodology is based on well-established approaches of causal inference (Rubin, 1974) and uses quantitative experimental and quasi-experimental approaches. By allowing quantification and strengthening of causal effects of campaigns, it also helps to improve their economic efficiency. The methodology is divided into five thematic chapters covering the following topics: (i) selection of impact indicators; (ii) approaches to causal inference; (iii) effect size measurement and interpretation; (iv) selection of evaluation study type; (v) selection of evaluators. Novelty: Similar methodology focusing on evaluation of causal effects of climatic campaigns (and even of campaigns in general), grounded in well-established approaches of causal inference, has not been prepared in CR. |
Návaznosti | |
---|---|
TD03000282, projekt VaV | Název: Nástroje pro hodnocení dopadu kampaní zaměřených na snížení individuálních emisí skleníkových plynů (Akronym: EVACO2) |
Investor: Technologická agentura ČR, Hodnocení dopadu kampaní zaměřených na snížení individuálních emisí skleníkových plynů |
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 07:19