SVOBODOVÁ, Hana, Darina MÍSAŘOVÁ, Radek DURNA a Eduard HOFMANN. The evaluation of potential contributions of outdoor education – teacher’s versus pupil’s point of view. In Hana Svobodová (ed.). Proceedings of 25th Central European Conference Useful Geography: Transfer from Research to Practice. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. s. 82-90. ISBN 978-80-210-8907-5. doi:10.5817/CZ.MUNI.P210-8908-2018. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The evaluation of potential contributions of outdoor education – teacher’s versus pupil’s point of view
Autoři SVOBODOVÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí), Darina MÍSAŘOVÁ (203 Česká republika, domácí), Radek DURNA (203 Česká republika, domácí) a Eduard HOFMANN (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Proceedings of 25th Central European Conference Useful Geography: Transfer from Research to Practice, od s. 82-90, 9 s. 2018.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/18:00100895
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-8907-5
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8908-2018
UT WoS 000438830300007
Klíčová slova česky terénní výuka; fyzická aktivita; základní škola; učitel; žák
Klíčová slova anglicky outdoor education; physical activity; elementary school; teacher; pupil
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 11. 2. 2019 09:59.
Anotace
The outdoor education (learning) is a natural part of school educational process mostly among nature sciences. The effectiveness of outdoor education is abroad supported by professional literature (Nundy, 1999; Foskett, 1997, Rickinson et al., 2004…). There is also another important benefit while students work in the field (outdoor) – the physical activity in the fresh air. During the 16-00695S projects we analyse the contributions of outdoor education for teaching geography and advance in physical abilities of pupils on elementary school. The aim of this paper is to introduce and to interpret teachers’ and pupils’ opinions on outdoor education benefits. The researches have used semi structured interviews with 19 teachers, teaching at primary and lower secondary model schools. The pupils of 5th, 6th, 8th and 9th grade of one of these model schools were subjected to a questionnaire survey, which was conducted to compare pupils’ abilities to solve the problem tasks in field (outdoor) and in class (indoor). The pupils’ attitudes to outdoor education were also monitored in the survey.
Návaznosti
GA16-00695S, projekt VaVNázev: Terénní výuka jako silná výuková strategie
Investor: Grantová agentura ČR, Terénní výuka jako silná výuková strategie
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 19:26