SEDLÁKOVÁ, Markéta. Zkušenost ze zahraničí jako stimulátor transformace identity jedince (Experience from abroad as a stimulator of the transformation of an individual's identity). Sociální pedagogika | Social Education. Zlín, 2018, roč. 6, No 1, p. 71-88. ISSN 1805-8825. Available from: https://dx.doi.org/10.7441/soced.2018.06.01.05. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1414388, author = {Sedláková, Markéta}, article_location = {Zlín}, article_number = {1}, doi = {http://dx.doi.org/10.7441/soced.2018.06.01.05}, keywords = {identity; discourse analysis; self-reflection; social norm; personality development; intercultural intelligence; social pedagogy; social practices; everyday experience}, language = {cze}, issn = {1805-8825}, journal = {Sociální pedagogika | Social Education}, title = {Zkušenost ze zahraničí jako stimulátor transformace identity jedince}, url = {http://soced.cz/cs/2018/04/socialni-pedagogika-2018-61/}, volume = {roč. 6}, year = {2018} }
TY - JOUR ID - 1414388 AU - Sedláková, Markéta PY - 2018 TI - Zkušenost ze zahraničí jako stimulátor transformace identity jedince JF - Sociální pedagogika | Social Education VL - roč. 6 IS - 1 SP - 71-88 EP - 71-88 SN - 18058825 KW - identity KW - discourse analysis KW - self-reflection KW - social norm KW - personality development KW - intercultural intelligence KW - social pedagogy KW - social practices KW - everyday experience UR - http://soced.cz/cs/2018/04/socialni-pedagogika-2018-61/ L2 - http://soced.cz/cs/2018/04/socialni-pedagogika-2018-61/ N2 - Text pojednává o potenciálu transformace identity jedince prostřednictvím dlouhodobějšího pobytu v zahraničí. Každodennost vědění, které produkujeme a recipujeme, je vázán na konkrétní sociální kontexty. Jejich dočasná proměna je zdrojem přehodnocení (za)žitých struktur a prostorem pro rozvoj a sebereflexi. Kulturní a sociální normy sociální reality jednotlivců mohou zřetelněji vystoupit v momentu ztráty kontaktu s jejich přirozeným prostředím. Odlišné jazykové rozhraní přináší nové sítě významů a typizací. Z hlediska osobnostního rozvoje a celoživotního učení se jedná o proces konstituce identity, který demonstrujeme za pomoci využití diskurzivní analýzy. V obecném měřítku studie směřuje k podpoře diverzity jako zdroje ve vzdělávání a možnostem tréninku interkulturní inteligence. ER -
SEDLÁKOVÁ, Markéta. Zkušenost ze zahraničí jako stimulátor transformace identity jedince (Experience from abroad as a stimulator of the transformation of an individual's identity). \textit{Sociální pedagogika $|$ Social Education}. Zlín, 2018, roč. 6, No~1, p.~71-88. ISSN~1805-8825. Available from: https://dx.doi.org/10.7441/soced.2018.06.01.05.
|