KRATOCHVÍLOVÁ, Jana and Zora SYSLOVÁ. Příručka pro rodiče. Průvodce hodnocením rozvoje dítěte a komunikace s mateřskou školou (Methodology for parents. Guide to Assessment of Child Development and Communication with Kindergarten). První. Praha: Dr. Josef Raabe, s.r.o., 2018, 31 pp. ISBN 978-80-7496-359-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Příručka pro rodiče. Průvodce hodnocením rozvoje dítěte a komunikace s mateřskou školou
Name (in English) Methodology for parents. Guide to Assessment of Child Development and Communication with Kindergarten
Authors KRATOCHVÍLOVÁ, Jana and Zora SYSLOVÁ.
Edition První. Praha, 31 pp. 2018.
Publisher Dr. Josef Raabe, s.r.o.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Survey and educational texts
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7496-359-9
Keywords (in Czech) diagnostika; diagnostický nástroj; konzultace; mateřská škola; portfolio dítěte; rodiče; učitelka mateřské školy; záznamový arch
Keywords in English diagnostics; diagnostic tool; consultation; Kindergarten; portfolio of the child; parents; kindergartener; record sheet
Changed by Changed by: doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D., učo 37304. Changed: 12/11/2019 17:35.
Abstract
Příručka určená pro rodiče byla napsaná s cílem podpořit komunikaci rodiny s mateřskou školou. Součástí příručky je diagnostický nástroj, který používají učitelky k záznamu informací o dítěti. Informace zaznamenané pomocí nástroje PREDICT mají podpořit kvalitu spolupráce rodiny a mateřské školy, ale zejména zkvalitnit vzdělávací proces ve prospěch individuální podpory každého jednotlivého dítěte.
Abstract (in English)
Guide designed for parents has been written to encourage family communication with kindergarten. A Part of the handbook is a diagnostic tool used by teachers to record information about the child. Information Recorded by PREDICT tool should support the quality of cooperation between family and kindergarten, but especially improve the educational process in favor of individual support for each individual child.
PrintDisplayed: 6/5/2024 17:51