DUNOWSKI, Eliška. Motivace k učení se němčině v kontextu výuky cizího odborného a akademického jazyka. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 251 s. Cizí jazyky a jejich didaktiky: teorie, empirie, praxe, sv. 4. ISBN 978-80-210-8782-8. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Motivace k učení se němčině v kontextu výuky cizího odborného a akademického jazyka
Název česky Motivace k učení se němčině v kontextu výuky cizího odborného a akademického jazyka
Název anglicky German Language Motivation in the Context of Teaching a Foreign Language for Specific and Academic Purposes
Autoři DUNOWSKI, Eliška.
Vydání 1. vyd. Brno, 251 s. Cizí jazyky a jejich didaktiky: teorie, empirie, praxe, sv. 4, 2017.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 60201 General language studies
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
ISBN 978-80-210-8782-8
Klíčová slova česky vnější motivace, vnitřní motivace, němčina jako odborný a akademický jazyk, polostrukturovaný rozhovor, obsahová analýza, dotazník, faktorová analýza
Klíčová slova anglicky extrinsic motivation, intrinsic motivation, German language for specific and academic purposes, interview, content analysis, questionnaire, factor analysis
Štítky Munipress
Změnil Změnila: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Změněno: 19. 4. 2018 11:51.
Anotace
Kniha se zabývá tématem motivace k učení se němčině, které je zasazeno do kontextu výuky cizího odborného a akademického jazyka. Teoreticky se práce opírá zejména o Gardnerovu teorii motivace, teorii sebeurčení a atribuční teorii. Výzkum proběhl v prostředí výuky cizího odborného a akademického jazyka na Masarykově univerzitě v Brně, kde jsou studenti všech nefilologických oborů povinni složit v rámci studia zkoušku z jednoho cizího odborného a akademického jazyka. Výzkumný design sestával z kvantitativní a kvalitativní fáze. Srovnání výsledků obou výzkumných fází prokázalo shodu téměř u všech vytvořených motivačních identifikátorů, přičemž jako naprosto zásadním právě pro motivaci k učení se odborné a akademické němčině se ukázal zejména motiv relevance.
Anotace anglicky
The book discusses German learning motivation in the context of teaching a foreign specific and academic language. Gardner's model of motivation is the core of the theory of this study together with self-definition theory and attribution theory. Research was based on a foreign language for specific and academic purposes education at Masaryk University in Brno. The research design consisted of two research stages: qualitative and quantitative. Combining the results of the two research stages indicated a correspondence of almost all of the motivational identifiers. The crucial one in terms of German for specific and academic purposes learning motivation proved to be the element of relevance.
VytisknoutZobrazeno: 18. 4. 2024 04:05