JARKOVSKÁ, Lucie. Ohrožují soukromé školy rovný přístup ke vzdělávání v České republice? (Private schools in the Czech republic – Institutions for children with social benefits?). Sociální pedagogika. Zlín: Univerzita Tomáše Baťi ve Zlíně, 2018, vol. 6, No 1, p. 47-57. ISSN 1805-8825. Available from: https://dx.doi.org/10.7441/soced.2018.06.01.03. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1414503, author = {Jarkovská, Lucie}, article_location = {Zlín}, article_number = {1}, doi = {http://dx.doi.org/10.7441/soced.2018.06.01.03}, keywords = {private schools; public schools; social inequalities; equality; social cohesion; marketization}, language = {cze}, issn = {1805-8825}, journal = {Sociální pedagogika}, title = {Ohrožují soukromé školy rovný přístup ke vzdělávání v České republice?}, url = {http://soced.cz/wp-content/uploads/2018/04/STUDY-SocEd-T3-6-1-2018-Lucie-Jarkovska.pdf}, volume = {6}, year = {2018} }
TY - JOUR ID - 1414503 AU - Jarkovská, Lucie PY - 2018 TI - Ohrožují soukromé školy rovný přístup ke vzdělávání v České republice? JF - Sociální pedagogika VL - 6 IS - 1 SP - 47-57 EP - 47-57 PB - Univerzita Tomáše Baťi ve Zlíně SN - 18058825 KW - private schools KW - public schools KW - social inequalities KW - equality KW - social cohesion KW - marketization UR - http://soced.cz/wp-content/uploads/2018/04/STUDY-SocEd-T3-6-1-2018-Lucie-Jarkovska.pdf L2 - http://soced.cz/wp-content/uploads/2018/04/STUDY-SocEd-T3-6-1-2018-Lucie-Jarkovska.pdf N2 - Článek diskutuje aktuální téma rostoucího rodičovského zájmu o soukromé mateřské a základní školy v České republice. V posledních několika letech došlo k výraznému nárůstu objemu soukromého sektoru ve vzdělávání. V roce 2017 zaujalo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy rezervovaný postoj k zápisu nových subjektů do rejstříku škol, což vyvolalo výrazný mediální ohlas. Tato studie nabízí reflexi veřejné diskuse na toto téma a analyzuje argumenty, které v ní zazněly v souvislosti s naplňováním ideálů rovnosti, redukce sociálních nerovností a upevňování sociální koheze ve vzdělávání. Zamýšlí se nad rizikem prohlubování vzdělanostní segregace dětí v důsledku rodičovského kulturního kapitálu aktivovaného skrze volbu školy. ER -
JARKOVSKÁ, Lucie. Ohrožují soukromé školy rovný přístup ke vzdělávání v České republice? (Private schools in the Czech republic – Institutions for children with social benefits?). \textit{Sociální pedagogika}. Zlín: Univerzita Tomáše Baťi ve Zlíně, 2018, vol.~6, No~1, p.~47-57. ISSN~1805-8825. Available from: https://dx.doi.org/10.7441/soced.2018.06.01.03.
|