HUBLOVÁ, Gabriela. E-learning jako prostředek pro rozvoj cizojazyčného akademického psaní v anglickém jazyce (E-learning as a Tool for Developing EFL Academic Writing). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. 233 pp. Cizí jazyky a jejich didaktiky: teorie, empirie, praxe, sv. 6. ISBN 978-80-210-8818-4. 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name E-learning jako prostředek pro rozvoj cizojazyčného akademického psaní v anglickém jazyce
Name in Czech E-learning jako prostředek pro rozvoj cizojazyčného akademického psaní v anglickém jazyce
Name (in English) E-learning as a Tool for Developing EFL Academic Writing
Authors HUBLOVÁ, Gabriela.
Edition 1. vyd. Brno, 233 pp. Cizí jazyky a jejich didaktiky: teorie, empirie, praxe, sv. 6. 2017.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
ISBN 978-80-210-8818-4
Keywords (in Czech) cizojazyčné akademické psaní v anglickém jazyce; diskurzivní kompetence; kompetence výstavby textu; lexikální koheze; reiterace; gramatická koheze; konjunkce; informační a komunikační technologie; e-learning; elektronická zpětná vazba
Keywords in English EFL academic writing; discourse competence; rhetorical organisation; lexical cohesion; reiteration; grammatical cohesion; conjunction; information and communication technology; electronic feedback
Tags Munipress
Changed by Changed by: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Changed: 19/4/2018 14:54.
Abstract
Odborná kniha se věnuje oblasti využívání informačních a komunikačních technologií (ICT) v cizojazyčném terciálním vzdělávání. Její vznik byl motivován třemi faktory, a to současným akcentem na internacionalizaci českého vysokého školství, hledáním příležitostí k rozvíjení dovednosti cizojazyčného akademického psaní mimo kontaktní výuku a v neposlední řadě potenciálem, který je spojován s využíváním ICT v cizojazyčné výuce z hlediska naplnění soudobých didaktických principů. V centru pozornosti dané publikace stojí posouzení vlivu čistě e-learningového kurzu akademického psaní v anglickém jazyce na rozvoj diskurzivní kompetence participujících studentů. Na základě prezentovaných výzkumných zjištění jsou formulována doporučení pro didaktickou praxi a je zhodnocen přínos účasti v kurzu.
Abstract (in English)
The publication investigates the use of information and communication technology (ICT) in tertiary EFL instruction. It is inspired by three factors, namely the current emphasis on the internalisation of Czech universities, the ongoing search for opportunities for developing learners’ academic writing skills outside the classroom, and the potential that is commonly associated with the use of ICT in EFL instruction in terms of fulfilling current didactic principles. The main focus is placed on the evaluation of the effects of a 100% e-learning EFL academic writing course on the development of discourse competence in participating students. In addition, implications of the research findings in the form of didactic recommendations for syllabus design are presented.
PrintDisplayed: 29/3/2024 06:52