Detailed Information on Publication Record
2018
Vytváření představ základních geometrických pojmů u žáků prvního stupně základní školy: trojúhelník a kruh
BUDÍNOVÁ, IrenaBasic information
Original name
Vytváření představ základních geometrických pojmů u žáků prvního stupně základní školy: trojúhelník a kruh
Name (in English)
Building images of basic geometric concepts in elementary pupils: a triangle and a circle
Authors
BUDÍNOVÁ, Irena (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Učitel matematiky, Jednota českých matematiků a fyziků, 2018, 1210-9037
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku (nerecenzovaný)
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/18:00102604
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
Geometrie; pojmotvorný proces; geometrické útvary
Keywords in English
Geometry; conceptual process; geometric shapes
Tags
Reviewed
Změněno: 3/4/2019 07:59, Dana Nesnídalová
V originále
Žáci prvního stupně si vytvářejí představy o geometrických pojmech na základě své zkušenosti. Některé z těchto raných představ mohou být nesprávné, což může negativně ovlivnit pozdější porozumění žáků geometrickým pojmům. V příspěvku jsou ukázány způsoby toho, jak si žáci 4. ročníku mohou vytvářet představy o pojmech trojúhelník a kruh.
In English
Elementary children form conceptions about the concept on the basis of their experience. Some of these early conceptions about geometric shapes might be incorrect, which might negatively impact children's furtehr understanding of geometric shapes. In this study, we show some ways of forming conceptions of the concept triangle and circle in children of the fourth grade.