KOŠUT, Michal, Marek SEDLÁČEK, Daniela TAYLOR, Pavel ŠURANSKÝ, Ondřej MUSIL, Alžběta HRBÁČOVÁ, Jaroslava RODIČOVÁ, Markéta OTTOVÁ, Kateřina SCHŐNOVÁ, Terezie ČERTKOVÁ, Radka NEPAUEROVÁ, František OSTRÝ, Martina DVOŘÁKOVÁ, Markéta SZENDIUCHOVÁ and Kristina RAFAILOV. Využívání multimédií v hudební výchově na ZŠ a SŠ – stav v roce 2017 (The Use of Multimedia in Music Education at Elementary and Secondary Schools – the State of Research in 2017). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. 272 pp. ISBN 978-80-210-8850-4. 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Využívání multimédií v hudební výchově na ZŠ a SŠ – stav v roce 2017
Name (in English) The Use of Multimedia in Music Education at Elementary and Secondary Schools – the State of Research in 2017
Authors KOŠUT, Michal, Marek SEDLÁČEK, Daniela TAYLOR, Pavel ŠURANSKÝ, Ondřej MUSIL, Alžběta HRBÁČOVÁ, Jaroslava RODIČOVÁ, Markéta OTTOVÁ, Kateřina SCHŐNOVÁ, Terezie ČERTKOVÁ, Radka NEPAUEROVÁ, František OSTRÝ, Martina DVOŘÁKOVÁ, Markéta SZENDIUCHOVÁ and Kristina RAFAILOV.
Edition 1. vyd. Brno, 272 pp. 2017.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
ISBN 978-80-210-8850-4
Keywords (in Czech) učitel; žák; výzkum; multimédia; hudební software; dotazník; hudební výchova
Keywords in English pupil; teacher; research; multimedia; musical software; questionnaire; music education
Tags Munipress
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Changed: 20/4/2018 11:18.
Abstract
Monografie prezentuje výsledky výzkumu, který v roce 2017 provedl tým Katedry hudební výchovy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity s cílem zmapovat současný stav hudební výchovy na základních a středních školách v České republice vzhledem k využívání nových médií, moderních multimediálních technologií jako prostředku k zefektivnění vlastního hudebně výchovného procesu. Přihlíží též k výsledkům obdobně zaměřených výzkumů, které byly realizovány týmž pracovištěm v letech 2010 a 2011.
Abstract (in English)
The monograph presents the findings of musical sociological research that was implemented by the Music Department at Faculty of Education of Masaryk University with the aim to map the current state of music education with the accent on searching for other possibilities of using modern multimedia technologies in order to make music education process more efficient. It also takes into account the results of similarly oriented research carried out by the same workplace in 2010 and 2011.
PrintDisplayed: 16/4/2024 18:49