p 2018

Když věda a výuka probíhají současně

SUCHÁČEK, Petr

Basic information

Original name

Když věda a výuka probíhají současně

Name (in English)

When Science and Teaching go hand in hand

Edition

9. studentská konference FHS Univerzity Tomáše Bati, 2018

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Vyžádané přednášky

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

praxe založená na datech, vysokoškolská pedagogika,

Keywords in English

evidence-based approach, university education,
Změněno: 21/1/2019 11:01, doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.

Abstract

V originále

Cílem příspěvku je představit na praxi založený přístup k výuce na vysoké škole. Na konkrétním případu kurzu pedagogické komunikace si ukážeme, jak to funguje, když sbíráme data z vlastní výuky a na základě těchto dat ji upravujeme. A k čemu jsou tato zjištění dobrá mimo zlepšování jednoho kurzu.

In English

The aim of the paper is to introduce a evidence-based approach to teaching at university. On a specific example of a pedagogical communication course, we will show how it works when we collect data from our own lessons and, on the basis of the data, we modify it. And why these findings matter in other university contexts.

Links

MUNI/A/1028/2017, interní kód MU
Name: Od formálního vzdělávání k informálnímu učení: výzkum procesů učení
Investor: Masaryk University, Category A