SUCHÁČEK, Petr. Když věda a výuka probíhají současně (When Science and Teaching go hand in hand). In 9. studentská konference FHS Univerzity Tomáše Bati. 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Když věda a výuka probíhají současně
Name (in English) When Science and Teaching go hand in hand
Authors SUCHÁČEK, Petr.
Edition 9. studentská konference FHS Univerzity Tomáše Bati, 2018.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW Konference zaměřená na studenty bakalářského stupně FHS UTB
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) praxe založená na datech, vysokoškolská pedagogika,
Keywords in English evidence-based approach, university education,
Tags dialogické vyučování, mikrovyučování, pedagogická komunikace, pregraduální příprava učitelů, vysokoškolská pedagogika, výuková komunikace
Changed by Changed by: doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D., učo 23221. Changed: 21/1/2019 11:01.
Abstract
Cílem příspěvku je představit na praxi založený přístup k výuce na vysoké škole. Na konkrétním případu kurzu pedagogické komunikace si ukážeme, jak to funguje, když sbíráme data z vlastní výuky a na základě těchto dat ji upravujeme. A k čemu jsou tato zjištění dobrá mimo zlepšování jednoho kurzu.
Abstract (in English)
The aim of the paper is to introduce a evidence-based approach to teaching at university. On a specific example of a pedagogical communication course, we will show how it works when we collect data from our own lessons and, on the basis of the data, we modify it. And why these findings matter in other university contexts.
Links
MUNI/A/1028/2017, interní kód MUName: Od formálního vzdělávání k informálnímu učení: výzkum procesů učení
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 23/7/2024 20:34