DREXLEROVÁ, Anna. Kluků je škoda, holky na to nemají : genderové aspekty v hodnocení nejslabších žáků třídy (Boys are unfortunate, girls do not have what it takes : Gender aspects in the assessment of students with low academic achievement). Studia Paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2018, roč. 23, No 1, p. 9-28. ISSN 1803-7437. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/SP2018-1-2. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1416606, author = {Drexlerová, Anna}, article_location = {Brno}, article_number = {1}, doi = {http://dx.doi.org/10.5817/SP2018-1-2}, keywords = {achievement; teacher evaluation; gender; classroom communication; differential teacher behavior}, language = {cze}, issn = {1803-7437}, journal = {Studia Paedagogica}, title = {Kluků je škoda, holky na to nemají : genderové aspekty v hodnocení nejslabších žáků třídy}, url = {https://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/1720/1940}, volume = {roč. 23}, year = {2018} }
TY - JOUR ID - 1416606 AU - Drexlerová, Anna PY - 2018 TI - Kluků je škoda, holky na to nemají : genderové aspekty v hodnocení nejslabších žáků třídy JF - Studia Paedagogica VL - roč. 23 IS - 1 SP - 9-28 EP - 9-28 PB - Masarykova univerzita SN - 18037437 KW - achievement KW - teacher evaluation KW - gender KW - classroom communication KW - differential teacher behavior UR - https://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/1720/1940 L2 - https://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/1720/1940 N2 - Předložená studie se zabývá prospěchově nejslabšími žáky třídy a mírou jejich participace na výukové komunikaci. Jejím cílem je z jistit, jak učitelka vnímá a hodnotí tyto žáky a zda její hodnocení koresponduje se zapojením žáků do komunikace. K odhalení hodnoticího úsudku byla využita metoda opakovaných polostrukturovaných rozhovorů s učitelkou druhého stupně základní školy. Podoba a frekvence interakcí mezi učitelkou a žáky byla z jišťována strukturovaným pozorováním vyučovacích hodin. Hlavním výsledkem případové studie je z jištění, že učitelka jednak vnímá skupinu s nejslabším prospěchem genderově diferencovaně a jednak se tito žáci diferencovaným z působem projevují v komunikaci. Chlapci jsou ve výuce aktivní a učitelkou jsou označováni jako zvláštní, ve vleku obtížných rodinných situací, které zapříčiňují jejich slabý školní výkon. Naopak dívky jsou komunikačně pasivnější a zároveň jsou učitelkou vnímány jako tiché a hodné, ale bez akademických schopností a bez potenciálu ke zlepšení. ER -
DREXLEROVÁ, Anna. Kluků je škoda, holky na to nemají : genderové aspekty v hodnocení nejslabších žáků třídy (Boys are unfortunate, girls do not have what it takes : Gender aspects in the assessment of students with low academic achievement). \textit{Studia Paedagogica}. Brno: Masarykova univerzita, 2018, roč. 23, No~1, p.~9-28. ISSN~1803-7437. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/SP2018-1-2.
|