Informační systém MU
CHALOUPKOVÁ, Markéta. Index kreativity v České republice. Online. In kolektiv autorů. Sborník příspěvků z 8. ročníku mezinárodní vědecké konference Region v rozvoji společnosti. 1. vyd. Brno: Mendelova univerzita, 2017, s. 285-291. ISBN 978-80-7509-548-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Index kreativity v České republice
Název česky Index kreativity v České republice
Název anglicky The Creativity Index in the Czech Republic
Autoři CHALOUPKOVÁ, Markéta (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Sborník příspěvků z 8. ročníku mezinárodní vědecké konference Region v rozvoji společnosti, od s. 285-291, 7 s. 2017.
Nakladatel Mendelova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50203 Industrial relations
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference Region v rozvoji společnosti 2017
Kód RIV RIV/00216224:14560/17:00102743
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-7509-548-0
Klíčová slova česky kreativní ekonomika; Kreativní index 3T; Euro-kreativní index; Model 5C; regionální rozvoj
Klíčová slova anglicky creative economy; Creative index 3T; Euro-creativity index; Model 5C; regional development
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Ing. Markéta Chaloupková, Ph.D., učo 390728. Změněno: 25. 7. 2018 10:53.
Anotace
V důsledku významných ekonomických, sociální a demografických změn ve společnosti umocněných procesem globalizace a rozvojem informačních a komunikačních technologií došlo v průběhu minulého století ke vzniku a rozvoji tzv. kreativní ekonomiky. Kreativitu lze vnímat jako nový typ konkurenční výhody vedoucí k efektivnímu a udržitelnému rozvoji regionů i celého státu. Cílem příspěvku je snaha o nastínění problematiky kreativní ekonomiky pomocí Indexu kreativity naměřeného pro jednotlivé kraje České republiky v letech 2006 - 2015. V rámci výzkumu byly zmapovány rovněž dílčí indexy – talentu, technologie a tolerance. Všechny uvedené indexy byly pro větší přehlednost a snazší interpretaci graficky zachyceny pomocí řady kartogramů. Pro lepší ukotvení tématiky příspěvek rovněž obsahuje literární rešerši představující nejvýznamnější odborníky v dané oblasti včetně (v praxi) nejvíce využívaných způsobů měření kreativní ekonomiky, po jejichž vzoru byl uskutečněn vlastní výzkum.
Anotace anglicky
During the last century, one could see a development of a so-called creative economy due to important economic, social and demographic changes in the society, which were intensified by the globalisation process and by the advance of information and communication technologies. Creativity can be seen as a new type of competitive advantage, which leads to an effective and sustainable development of both regions and the whole country. The purpose of this paper is the author’s effort to outline the issue of the creative economy by utilizing the Creativity index, which was measured for individual regions of the Czech Republic during 2006–2015. Talent, Technology and Tolerance sub-indexes were also studied in the scope of this research. All mentioned indexes are presented graphically in a range of cartograms to improve clarity and interpretation. The paper also contains the research literature representing the most notable experts in the area including the most used methods (in practice) to measure the creative economy by which this research was conducted.
Návaznosti
MUNI/A/0994/2017, interní kód MUNázev: Města, obce, regiony: management, procesy a interakce v teorii a praxi (Akronym: MESTOR)
Investor: Masarykova univerzita, Města, obce, regiony: management, procesy a interakce v teorii a praxi, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
Zobrazeno: 30. 7. 2024 06:25