KACHLÍK, Petr, Věra VOJTOVÁ, Karel ČERVENKA, Martin FIALA, Michaela FIALOVÁ, Tereza KRČMÁŘOVÁ, Viktor KRIŽO, Jiří MARTINEC, Petra SEGEŤOVÁ and Kateřina ŠTRAUSOVÁ. Edukační přístupy k dětem v riziku, s problémy a s poruchami v chování (Educational attitudes towards children at risk, children with behavioural problems and children with behavioural disorders). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. 199 pp. ISBN 978-80-210-8916-7. 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Edukační přístupy k dětem v riziku, s problémy a s poruchami v chování
Name in Czech Edukační přístupy k dětem v riziku, s problémy a s poruchami v chování
Name (in English) Educational attitudes towards children at risk, children with behavioural problems and children with behavioural disorders
Authors KACHLÍK, Petr, Věra VOJTOVÁ, Karel ČERVENKA, Martin FIALA, Michaela FIALOVÁ, Tereza KRČMÁŘOVÁ, Viktor KRIŽO, Jiří MARTINEC, Petra SEGEŤOVÁ and Kateřina ŠTRAUSOVÁ.
Edition 1. vyd. Brno, 199 pp. 2017.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
ISBN 978-80-210-8916-7
Keywords (in Czech) etopedie; inkluzivní vzdělávání; škola; institucionální výchova; kvalita života, resilience; zvládání; děti v riziku; problémy v chování; porucha chování
Keywords in English special needs education of children with behavioural difficulties/disorders; inclusive education; school; residential care; quality of life; coping; behavioural difficulties; behavioural disorder
Tags Munipress
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Changed: 28/5/2018 14:47.
Abstract
Centrálním tématem monografie jsou přístupy k edukaci dětí v riziku s problémy/s poruchami chování. Témata nálepkování, prevence i intervence vycházejí z výzkumů praxe speciální pedagogiky etopedie v českém školském prostředí od škol hlavního proudu vzdělávání až prostředí institucionální výchovy. Jednotlivé kapitoly spojuje tematická nit inkluzivních kontextů vzdělávání, prevence i intervence cílové skupiny s perspektivou kvality života v dospělosti.
Abstract (in English)
The book is focused on educational approaches to children at-risk or with behavioural difficulties/disorders. Main topics of the book are associated to problems of the labelling process and of processes of prevention and intervention within Czech educational area (school environment and residential care facilies). Chapters bring together the topical thread of contexts of inclusive education, of processes of prevention and intervention focused to target groups (with the respect to the childrens‘ quality of life in adulthood).
Links
MUNI/A/1183/2016, interní kód MUName: Vzdělávání a podpora dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami ve školách hlavního vzdělávacího proudu
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 18/4/2024 14:48