TŮMA, František. Interakce ve výuce anglického jazyka na vysoké škole pohledem konverzační analýzy (Classroom interaction in English language teaching in higher education: A conversation analysis perspective). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. 205 pp. Cizí jazyky a jejich didaktiky: teorie, empirie, praxe, sv. 7. ISBN 978-80-210-8887-0. 2017.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Interakce ve výuce anglického jazyka na vysoké škole pohledem konverzační analýzy
Name in Czech Interakce ve výuce anglického jazyka na vysoké škole pohledem konverzační analýzy
Name (in English) Classroom interaction in English language teaching in higher education: A conversation analysis perspective
Authors TŮMA, František.
Edition 1. vyd. Brno, 205 pp. Cizí jazyky a jejich didaktiky: teorie, empirie, praxe, sv. 7, 2017.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
ISBN 978-80-210-8887-0
Keywords (in Czech) Interakce ve třídě; konverzační analýza; edukační lingvistika; angličtina jako cizí jazyk; vysoké školství; střídání replik; opravy; střídání kódů; studentské referáty
Keywords in English Classroom interaction; conversation analysis; educational linguistics; English as a foreign language; higher education; turn-taking; repair; code-switching; student presentations
Tags Munipress
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Changed: 31/5/2018 15:03.
Abstract
Monografie je věnována problematice interakce třídě. Vychází z 987 minut nahrávek seminární výuky angličtiny. Pomocí konverzační analýzy kniha popisuje, jak se účastníci výuky střídali, jak prováděli opravy, jak přepínali mezi angličtinou a češtinou a jak realizovali studentské prezentace. Monografie podrobně zkoumá interakci ve výuce anglického jazyka, ale klade si také za cíl přispět do diskusí o výzkumu interakce (nejen) ve třídě.
Abstract (in English)
The present book deals with classroom interaction. It builds on 987 minutes of recordings of university seminars in English as a foreign language. Using conversation analysis, the book describes how the classroom members took turns, managed repair sequences, switched between English and Czech and how they conducted student presentations. The book closely investigates classroom interaction in English language teaching, but it also aims to contribute to the discussions about researching (not only classroom) interaction.
Links
GA15-08857S, research and development projectName: Interakce ve výuce anglického jazyka na vysoké škole
Investor: Czech Science Foundation
PrintDisplayed: 28/3/2024 13:27