EN

Interakce ve výuce anglického jazyka na vysoké škole pohledem konverzační analýzy

TŮMA, František. Interakce ve výuce anglického jazyka na vysoké škole pohledem konverzační analýzy. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2017. 205 s. Cizí jazyky a jejich didaktiky: teorie, empirie, praxe, sv. 7. ISBN 978-80-210-8888-7. doi:10.5817/CZ.MUNI.M210-8888-2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Interakce ve výuce anglického jazyka na vysoké škole pohledem konverzační analýzy
Název česky Interakce ve výuce anglického jazyka na vysoké škole pohledem konverzační analýzy
Název anglicky Classroom interaction in English language teaching in higher education: A conversation analysis perspective
Autoři TŮMA, František.
Vydání 1., elektronické vyd. Brno, 205 s. Cizí jazyky a jejich didaktiky: teorie, empirie, praxe, sv. 7, 2017.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW Čítárna Munispace
ISBN 978-80-210-8888-7
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8888-2017
Klíčová slova česky Interakce ve třídě; konverzační analýza; edukační lingvistika; angličtina jako cizí jazyk; vysoké školství; střídání replik; opravy; střídání kódů; studentské referáty
Klíčová slova anglicky Classroom interaction; conversation analysis; educational linguistics; English as a foreign language; higher education; turn-taking; repair; code-switching; student presentations
Štítky Munipress
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Změněno: 31. 5. 2018 15:08.
Anotace
Monografie je věnována problematice interakce třídě. Vychází z 987 minut nahrávek seminární výuky angličtiny. Pomocí konverzační analýzy kniha popisuje, jak se účastníci výuky střídali, jak prováděli opravy, jak přepínali mezi angličtinou a češtinou a jak realizovali studentské prezentace. Monografie podrobně zkoumá interakci ve výuce anglického jazyka, ale klade si také za cíl přispět do diskusí o výzkumu interakce (nejen) ve třídě.
Anotace anglicky
The present book deals with classroom interaction. It builds on 987 minutes of recordings of university seminars in English as a foreign language. Using conversation analysis, the book describes how the classroom members took turns, managed repair sequences, switched between English and Czech and how they conducted student presentations. The book closely investigates classroom interaction in English language teaching, but it also aims to contribute to the discussions about researching (not only classroom) interaction.
Návaznosti
GA15-08857S, projekt VaVNázev: Interakce ve výuce anglického jazyka na vysoké škole
Investor: Grantová agentura ČR, Standardní projekty
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2019 11:59

Další aplikace