Detailed Information on Publication Record
2018
Interakce s virtuálním 3D prostředím : od senzomotoriky ke kognici
JUŘÍK, Vojtěch, Čeněk ŠAŠINKA, Lukáš HERMAN, Zdeněk STACHOŇ, Petr KUBÍČEK et. al.Basic information
Original name
Interakce s virtuálním 3D prostředím : od senzomotoriky ke kognici
Name (in English)
Interaction with 3D environment : exploring sensory-motor to cognition
Authors
JUŘÍK, Vojtěch (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Čeněk ŠAŠINKA (203 Czech Republic, belonging to the institution), Lukáš HERMAN (203 Czech Republic, belonging to the institution), Zdeněk STACHOŇ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petr KUBÍČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Pavel UGWITZ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Milan DOLEŽAL (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Brno, Kognice a umělý život 2018 : sborník příspěvků, p. 35-37, 3 pp. 2018
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50101 Psychology
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14210/18:00102893
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-80-88123-24-8
Keywords (in Czech)
virtuální realita; 3D zobrazení; VR technologie; psychologie
Keywords in English
vitual reality; 3D geovisualization; VR technologies; psycholgy
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 2/5/2019 14:29, Mgr. Igor Hlaváč
V originále
Technologie emulující virtuální realitu nabývají různých forem, přičemž tyto specifické formy definují limity vnímání a interakce s virtuálním obsahem. Na základě použité technologie nejsou různá 3D uživatelská rozhraní ekvivalentní v možnostech interakce a určité nastavení vstupů a výstupů takového rozhraní ovlivňuje proces interakce člověka s počítačem, stejně jako kognitivní procesy.
In English
There are various types of technologies for virtual reality and these specific types determine limits and principles of human perception and interaction with virtual content. These various types of technologies are not equivalent in possibilities of interaction and their specific setting influences widely human-computer interaction process as well as cognitive processes.
Links
MUNI/A/1251/2017, interní kód MU |
| ||
MUNI/M/0846/2015, interní kód MU |
|