MRÁZOVÁ, Lenka. Lost in translation? Few comments on basics of Museum Didactics. In 12th Summer School of Museology, University of Primorska 2018. 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Lost in translation? Few comments on basics of Museum Didactics
Name in Czech Ztraceno v překladu? Několik poznámek k základům muzejní didaktiky
Authors MRÁZOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 12th Summer School of Museology, University of Primorska 2018, 2018.
Other information
Original language English
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Slovenia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/18:00103036
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) muzejní pedagogika; muzejní didaktika; muzeologie; interpretace
Keywords in English museum education; museum didactics; museology; interpretation
Tags International impact
Changed by Changed by: doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D., učo 23221. Changed: 21/1/2019 11:07.
Abstract
No doubt, that museums and heritage sites are a kind of memory of our society. Memory illustrated by many objects, pictures, words…chosen, showed and written by museum professionals…and not always easy to understand for visitors. Awareness of basic didactic principles in connection with specificity of museum and heritage environment can help with this kind of translation from serious scientific information to the joyful and useful knowledge in our daily life. The lecture deals with specificity of museum environment in case of museum education and the place of didactics in museum work.
Abstract (in Czech)
Není pochyb, že muzea a památky jsou určitým typem paměti společnosti. Paměti ilustrované mnoha objekty, obrazy, slovy vybranými, zprostředkovávanými a napsanými muzejními profesionály. Ne vždy jsou tato sdělení srozumitelná pro návštěvníky. Znalost základních didaktických principů ve spojení se specifickým prostředím muzeí a památkové péče mohou pomoci s překladem těchto sdělení z vědeckého jazyka do populárně naučné formy. Lekce se zabývá specifiky muzejního prostředí se zřetelem ke vzdělávání a didaktické práci v muzeu.
PrintDisplayed: 15/10/2024 09:07