Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1421018, author = {Kovářová, Pavla and Hálová, Nikola and Pojezná, Tereza}, article_location = {Brno}, article_number = {1}, doi = {http://dx.doi.org/10.5817/ProIn2018-1-5}, keywords = {e-learning; evaluation research; information literacy; Kirkpatrick's four-level model; tertiary education}, language = {cze}, issn = {1804-2406}, journal = {ProInflow}, title = {Informační gramotnost studentů Masarykovy univerzity a změny vlivem online Kurzu práce s informacemi}, url = {http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/proinflow/article/view/1747}, volume = {10}, year = {2018} }
TY - JOUR ID - 1421018 AU - Kovářová, Pavla - Hálová, Nikola - Pojezná, Tereza PY - 2018 TI - Informační gramotnost studentů Masarykovy univerzity a změny vlivem online Kurzu práce s informacemi JF - ProInflow VL - 10 IS - 1 SP - 68-99 EP - 68-99 PB - Masarykova univerzita SN - 18042406 KW - e-learning KW - evaluation research KW - information literacy KW - Kirkpatrick's four-level model KW - tertiary education UR - http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/proinflow/article/view/1747 L2 - http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/proinflow/article/view/1747 N2 - Účel – Rozvoj informační gramotnosti by měl představovat nedílnou součást vysokoškolského vzdělávání. V současnosti se k jejímu prohlubování využívají často online kurzy. Kurz práce s informacemi je distanční předmět určený primárně studentům Masarykovy univerzity. Design/metodologie/přístup – Evaluační výzkum úrovně informační gramotnosti studentů Masarykovy univerzity a efektivity tohoto kurzu byl realizován s využitím dotazníků a testů v podzimním semestru 2016/2017. Byly zjišťovány potřeby před kurzem (883 studentů) a následně změny po absolvování kurzu (103 absolventů v případě dotazníku, 397 absolventů v případě posttestu). Výsledky – Výsledky prokázaly efektivitu kurzu na prvních dvou úrovních Kirkpatrickova modelu. Pro zápis kurzu studenty motivoval především zisk nových dovedností, nicméně i zisk kreditů hrál nezanedbatelnou roli. Pozitivně byla hodnocena forma i obsah kurzu. Byly identifikovány drobnější nedostatky (např. nejasnosti v zadání úkolů a závěrečného testu). U všech testových otázek bylo zaznamenáno statisticky významné zlepšení znalostí po absolvování kurzu. Zatímco nejvíce potíží bylo v pretestu nalezeno v oblasti tvorby vlastní práce, nejméně problematickým tématem bylo zpracování informací ze zdrojů. V případě posttestu sice došlo k výraznému zlepšení znalostí a dovedností, v některých tématech stále zůstaly nedostatečné, a to v oblasti úpravy vyhledávacího dotazu, chyb ve formě textu (jazyk a typografie), rozlišení argumentu a typu odborného textu. ER -
KOVÁŘOVÁ, Pavla, Nikola HÁLOVÁ a Tereza POJEZNÁ. Informační gramotnost studentů Masarykovy univerzity a změny vlivem online Kurzu práce s informacemi. \textit{ProInflow}. Brno: Masarykova univerzita, 2018, roč.~10, č.~1, s.~68-99. ISSN~1804-2406. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/ProIn2018-1-5.
|