WILDMANNOVÁ, Mirka. Sociální inovace jako základní prvek rozvoje sociálního podniku. In Viktorie Klímová, Vladimír Žítek. XXI. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. 1. vyd. Brno: MUNI PRESS. s. 740-747. ISBN 978-80-210-8969-3. doi:10.5817/CZ.MUNI.P210-8970-2018-98. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Sociální inovace jako základní prvek rozvoje sociálního podniku
Název česky Sociální inovace jako základní prvek rozvoje sociálního podniku
Název anglicky Social innovation as a basic element of social enterprise development
Autoři WILDMANNOVÁ, Mirka (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, XXI. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách, od s. 740-747, 8 s. 2018.
Nakladatel MUNI PRESS
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50204 Business and management
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14560/18:00103053
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-210-8969-3
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8970-2018-98
UT WoS 000583803900098
Klíčová slova česky Sociální inovace - sociální podnik - konkurenceschopnost
Klíčová slova anglicky Social innovation social entrepreneurship competitiveness
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Ing. Mirka Wildmannová, Ph.D., učo 199. Změněno: 18. 6. 2018 14:23.
Anotace
Sociální inovace mají zásadní význam pro ekonomický a sociální rozvoj společnosti. Sociální inovace jsou poměrně starším fenoménem, avšak do popředí pozornosti a diskusí se začaly dostávat až v posledních letech. V České republice je zavádění sociálních inovací podpořeno projekty z Evropského sociálního fondu, stejně tak rozvoj sociálních podniků. Sociální podniky jsou v dnešní době považovány za jeden z typických reprezentantů sociálních inovací. Cílem příspěvku je ověřit tezi, zda jsou sociální podniky inovativní a zároveň odpovědět na otázku, do jaké míry vybrané sociální podniky využívají pravidelně sociální inovace. Výzkum byl realizován na vzorku sociálních podniků v České republice a na Slovensku. Z dotazníkového šetření vyplynulo, že sociální podniky jsou nuceny inovovat, aby si udržely konkurenceschopnost na trhu a zároveň si udržely zájem svých zákazníků.
Anotace anglicky
Social innovation is essential for the economic and social development of society. Social innovation is a relatively old phenomenon, but to the forefront of attention and discussion have only begun to get in last years. In the Czech Republic, the implementation of social innovation is supported by projects from the European Social Fund, as well as the development of social enterprises. Social enterprises are nowadays regarded as one of the typical representatives of social innovation. The aim of the paper is to verify the thesis that social enterprises are innovative and at the same time to answer the question of the extent to which selected social enterprises regularly use social innovations. The survey was carried out on a sample of social enterprises in the Czech Republic and Slovakia. The questionnaire survey showed that social enterprises are forced to innovate in order to maintain their competitiveness on the market while retaining the interest of their customers.
Návaznosti
MUNI/A/1018/2017, interní kód MUNázev: New Public Governance, co-production and hybridity phenomenon
Investor: Masarykova univerzita, New Public Governance, co-production and hybridity phenomenon, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 14:38