WILDMANNOVÁ, Mirka. Sociální inovace jako základní prvek rozvoje sociálního podniku (Social innovation as a basic element of social enterprise development). In Viktorie Klímová, Vladimír Žítek. XXI. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. 1st ed. Brno: MUNI PRESS, 2018, p. 740-747. ISBN 978-80-210-8969-3. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8970-2018-98.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Sociální inovace jako základní prvek rozvoje sociálního podniku
Name in Czech Sociální inovace jako základní prvek rozvoje sociálního podniku
Name (in English) Social innovation as a basic element of social enterprise development
Authors WILDMANNOVÁ, Mirka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, XXI. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách, p. 740-747, 8 pp. 2018.
Publisher MUNI PRESS
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50204 Business and management
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14560/18:00103053
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 978-80-210-8969-3
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8970-2018-98
UT WoS 000583803900098
Keywords (in Czech) Sociální inovace - sociální podnik - konkurenceschopnost
Keywords in English Social innovation social entrepreneurship competitiveness
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Mirka Wildmannová, Ph.D., učo 199. Changed: 18/6/2018 14:23.
Abstract
Sociální inovace mají zásadní význam pro ekonomický a sociální rozvoj společnosti. Sociální inovace jsou poměrně starším fenoménem, avšak do popředí pozornosti a diskusí se začaly dostávat až v posledních letech. V České republice je zavádění sociálních inovací podpořeno projekty z Evropského sociálního fondu, stejně tak rozvoj sociálních podniků. Sociální podniky jsou v dnešní době považovány za jeden z typických reprezentantů sociálních inovací. Cílem příspěvku je ověřit tezi, zda jsou sociální podniky inovativní a zároveň odpovědět na otázku, do jaké míry vybrané sociální podniky využívají pravidelně sociální inovace. Výzkum byl realizován na vzorku sociálních podniků v České republice a na Slovensku. Z dotazníkového šetření vyplynulo, že sociální podniky jsou nuceny inovovat, aby si udržely konkurenceschopnost na trhu a zároveň si udržely zájem svých zákazníků.
Abstract (in English)
Social innovation is essential for the economic and social development of society. Social innovation is a relatively old phenomenon, but to the forefront of attention and discussion have only begun to get in last years. In the Czech Republic, the implementation of social innovation is supported by projects from the European Social Fund, as well as the development of social enterprises. Social enterprises are nowadays regarded as one of the typical representatives of social innovation. The aim of the paper is to verify the thesis that social enterprises are innovative and at the same time to answer the question of the extent to which selected social enterprises regularly use social innovations. The survey was carried out on a sample of social enterprises in the Czech Republic and Slovakia. The questionnaire survey showed that social enterprises are forced to innovate in order to maintain their competitiveness on the market while retaining the interest of their customers.
Links
MUNI/A/1018/2017, interní kód MUName: New Public Governance, co-production and hybridity phenomenon
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 28/4/2024 15:42