ČERNÝ, Michal. Čtenářský ekosystém: Instapaper (Reading Ecosystem: Instapaper). In Michal Černý, Pavla Kovářová. Vzdělávání s využitím aplikací podporujících smartwatch. 1st ed. Brno: Flow, 2018, p. 43-56. ISBN 978-80-88123-22-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Čtenářský ekosystém: Instapaper
Name (in English) Reading Ecosystem: Instapaper
Authors ČERNÝ, Michal.
Edition 1. vyd. Brno, Vzdělávání s využitím aplikací podporujících smartwatch, p. 43-56, 14 pp. 2018.
Publisher Flow
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-88123-22-4
Keywords (in Czech) čtení; digitální čtení; PIM; smartwatch; edTech
Keywords in English reading; digital reading; PIM; smartwatch; edTech
Changed by Changed by: RNDr. Michal Černý, Ph.D., učo 268947. Changed: 25/1/2019 10:58.
Abstract
Stať se věnuje možnosti využití aplikace Instapaper pro vzdělávání. Analyzuje jeho možnosti, jakožto edukační apliakce a nabízí možnosti konkrétní didaktické implementace do sebevzdělávání, ale i do formálního učení. Důraz klade na kritickou aktivní práci s textem a informační gramotnost.
Abstract (in English)
Take a look at how to use Instapaper for Education. It analyzes its possibilities as an educational application and offers possibilities of concrete didactic implementation to self-education, but also to formal learning. Emphasis is placed on critical active text work and information literacy.
Links
MUNI/A/1013/2017, interní kód MUName: Design Thinking Action Lab 2018: informační ekologie a společenská odpovědnost
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 25/7/2024 22:23