WINKLEROVÁ, Karolína, Jan ČINČERA, Šárka KŘEPELKOVÁ a Roman KROUFEK. The GLOBE Program : Long-term memories of program-relevant experience. Journal of environmental education. Abingdon: Taylor & Francis, 2018, roč. 49, č. 5, s. 400-410. ISSN 0095-8964. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1080/00958964.2018.1466772.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The GLOBE Program : Long-term memories of program-relevant experience
Autoři WINKLEROVÁ, Karolína (203 Česká republika, domácí), Jan ČINČERA (203 Česká republika, garant, domácí), Šárka KŘEPELKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Roman KROUFEK.
Vydání Journal of environmental education, Abingdon, Taylor & Francis, 2018, 0095-8964.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Impakt faktor Impact factor: 2.040
Kód RIV RIV/00216224:14230/18:00103143
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Doi http://dx.doi.org/10.1080/00958964.2018.1466772
UT WoS 000437723900004
Klíčová slova anglicky evaluation; GLOBE; personal meaning; qualitative; retrospective program evaluation
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 23. 7. 2018 10:09.
Anotace
The study analyzes the meaning attributed to the GLOBE program by its former participants. The data were collected by conducting interviews with 19 adult respondents who left the program at least five years ago. The respondents interpreted the program as a strong community shaped by routine as well as extraordinary program activities and by their relationships. The respondents linked their GLOBE experience with the feeling of being part of something meaningful. The program provided them with a special privilege to experience something different from their non-participating peers. Their participation in the program influenced the respondents’ future life and in some cases their professional career. The study discusses the implications in respect to environmental education practice.
VytisknoutZobrazeno: 29. 9. 2024 09:48