HRONOVÁ, Tereza a Adéla SOURALOVÁ. Eldercare agencies and the marketing of care work in the Czech Republic : relieving a family burden?. Online. International Journal of Care and Caring. Bristol: Policy Press, 2018, roč. 2, č. 2, s. 235-251. ISSN 2397-8821. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1332/239788218X15251715859481. [citováno 2024-04-23]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Eldercare agencies and the marketing of care work in the Czech Republic : relieving a family burden?
Autoři HRONOVÁ, Tereza (203 Česká republika, domácí) a Adéla SOURALOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání International Journal of Care and Caring, Bristol, Policy Press, 2018, 2397-8821.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50401 Sociology
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW článek
Kód RIV RIV/00216224:14230/18:00103158
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Doi http://dx.doi.org/10.1332/239788218X15251715859481
UT WoS 000523190100006
Klíčová slova anglicky eldercare; for-profit agencies; burdenisation; marketisation
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 6. 11. 2018 12:16.
Anotace
This article focuses on the private for-profit agencies providing eldercare that have recently emerged in the post-socialist Czech Republic, a country with strong familist tendencies in eldercare organisation. We draw upon 10 in-depth interviews with owners of these agencies, focusing on how they create their services, define the care they provide and target potential clients. We also analyse the websites of the selected agencies to investigate how they promote their services online. The main aim of this article is to illuminate the strategies of marketising eldercare in the agencies. We identify the process of the ‘burdenisation’ of eldercare as an outcome of its marketisation.
Návaznosti
MUNI/A/1151/2015, interní kód MUNázev: Zdraví, stárnutí, bydlení a sexualita (Akronym: HealAgeHouSex)
Investor: Masarykova univerzita, Zdraví, stárnutí, bydlení a sexualita, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 15:11