MATULOVÁ, Markéta a Petra RÁBOŇOVÁ. Faktory úspěšnosti studentů v předmětech matematicko-statistického základu. In MITAV 2018. Brno: Univerzita obrany. s. 250-258. ISBN 978-80-7582-040-2. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Faktory úspěšnosti studentů v předmětech matematicko-statistického základu
Název anglicky Factors Influencing Success Rate in STEM Subjects
Autoři MATULOVÁ, Markéta (203 Česká republika, domácí) a Petra RÁBOŇOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Brno, MITAV 2018, od s. 250-258, 9 s. 2018.
Nakladatel Univerzita obrany
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10103 Statistics and probability
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14560/18:00103234
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
ISBN 978-80-7582-040-2
Klíčová slova česky STEM; úspěšnost studentů; dotazníkové šetření; práce při studiu
Klíčová slova anglicky STEM; success rate of students; questionnaire survey; part-time job during study
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Petra Ráboňová, Ph.D., učo 324037. Změněno: 11. 7. 2018 17:41.
Anotace
Často diskutovaným tématem je úspěšnost studentů v předmětech oboru STEM (science, technology, engineering and mathematics), zejména na fakultách, které nejsou primárně zaměřeny na tento obor. Cílem našeho příspěvku je zkoumat faktory ovlivňující úspěšnost v těchto předmětech; zaměřili jsme se zejména na vliv pohlaví, práce při studiu, typu střední školy a doby přípravy na výuku. Data pro studii byla získána pomocí dotazníkového šetření náhodně vybraných studentů Ekonomicko-správní fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Cílovou skupinou byli studenti 2. ročníku zapsaní v posledním ze série 4 navazujících předmětů s matematicko-statistickým zaměřením. Hodnotilo se nejen to, zda student předmět absolvoval, ale také výstupní úroveň znalostí studenta. K vyhodnocení nasbíraných dat byly využity parametrické i neparametrické statistické metody.
Anotace anglicky
This paper deals with frequently discussed topic of success rate of students in STEM subjects (science, technology, engineering and mathematics), especially at the faculties hat are not primarily focused on this field. The aim of our contribution is to examine factors influencing success in these subjects; we focused mainly on the influence of gender, work at study, type of secondary school and satisfaction with university selection. The data for the study was obtained through a questionnaire survey of randomly selected students of the Faculty of Economics and Administration of Masaryk University in Brno. The survey aimed at students of the 2nd year of the bachelor's study enrolled in the last of a series of 4 related subjects with mathematical and statistical orientation. Students’ attitude to the subject as well as the level of their knowledge were evaluated. Parametric and nonparametric statistical methods were used to evaluate collected data.
Návaznosti
MUNI/A/1194/2016, interní kód MUNázev: Statistické a deterministické modelování (Akronym: StaDeMo)
Investor: Masarykova univerzita, Statistické a deterministické modelování, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 00:09