Detailed Information on Publication Record
2018
Faktory úspěšnosti studentů v předmětech matematicko-statistického základu
MATULOVÁ, Markéta and Petra RÁBOŇOVÁBasic information
Original name
Faktory úspěšnosti studentů v předmětech matematicko-statistického základu
Name (in English)
Factors Influencing Success Rate in STEM Subjects
Authors
MATULOVÁ, Markéta (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petra RÁBOŇOVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Brno, MITAV 2018, p. 250-258, 9 pp. 2018
Publisher
Univerzita obrany
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
10103 Statistics and probability
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code
RIV/00216224:14560/18:00103234
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
ISBN
978-80-7582-040-2
Keywords (in Czech)
STEM; úspěšnost studentů; dotazníkové šetření; práce při studiu
Keywords in English
STEM; success rate of students; questionnaire survey; part-time job during study
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 11/7/2018 17:41, Mgr. Petra Ráboňová, Ph.D.
V originále
Často diskutovaným tématem je úspěšnost studentů v předmětech oboru STEM (science, technology, engineering and mathematics), zejména na fakultách, které nejsou primárně zaměřeny na tento obor. Cílem našeho příspěvku je zkoumat faktory ovlivňující úspěšnost v těchto předmětech; zaměřili jsme se zejména na vliv pohlaví, práce při studiu, typu střední školy a doby přípravy na výuku. Data pro studii byla získána pomocí dotazníkového šetření náhodně vybraných studentů Ekonomicko-správní fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Cílovou skupinou byli studenti 2. ročníku zapsaní v posledním ze série 4 navazujících předmětů s matematicko-statistickým zaměřením. Hodnotilo se nejen to, zda student předmět absolvoval, ale také výstupní úroveň znalostí studenta. K vyhodnocení nasbíraných dat byly využity parametrické i neparametrické statistické metody.
In English
This paper deals with frequently discussed topic of success rate of students in STEM subjects (science, technology, engineering and mathematics), especially at the faculties hat are not primarily focused on this field. The aim of our contribution is to examine factors influencing success in these subjects; we focused mainly on the influence of gender, work at study, type of secondary school and satisfaction with university selection. The data for the study was obtained through a questionnaire survey of randomly selected students of the Faculty of Economics and Administration of Masaryk University in Brno. The survey aimed at students of the 2nd year of the bachelor's study enrolled in the last of a series of 4 related subjects with mathematical and statistical orientation. Students’ attitude to the subject as well as the level of their knowledge were evaluated. Parametric and nonparametric statistical methods were used to evaluate collected data.
Links
MUNI/A/1194/2016, interní kód MU |
|