ŠEĎOVÁ, Klára a Roman ŠVAŘÍČEK. How to use qualitative research to solve the mysteries of quantitative research. Mixed methods research of classroom discourse. In EERA Summer School 2018. Qualitative and Mixed Methods Research Designs. From designing to publishing, 9 - 13 July 2018, Brno. 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název How to use qualitative research to solve the mysteries of quantitative research. Mixed methods research of classroom discourse
Autoři ŠEĎOVÁ, Klára (203 Česká republika, domácí) a Roman ŠVAŘÍČEK (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání EERA Summer School 2018. Qualitative and Mixed Methods Research Designs. From designing to publishing, 9 - 13 July 2018, Brno, 2018.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Vyžádané přednášky
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/18:00101066
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky classroom discourse; mixed methods research; educational communication; indicators of dialogic teaching; app for quantitative data collection
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Igor Hlaváč, učo 342491. Změněno: 11. 4. 2019 10:42.
Anotace
Our keynote speech on mixed methods research of classroom discourse aims at beginning and experienced researchers who want to learn more about combining various methodologies in one educational research. We will describe in detail our intervention study on implementation of dialogic teaching realized in last your years. We will show why we decided to do an intervention study, how we designed a teacher development programme, and how we trained teachers in using dialogic approach. We used a quasi-experimental design of intervention study to monitor and measure the change and qualitative research to solve the mysteries of quantitative research. Our lecture has the following aims for participants: (1) to understand the logic of combining methodologies in educational research, (2) to be able to apply some of our methodological discoveries to their own research.
Návaznosti
GA13-23578S, projekt VaVNázev: Učitel a žáci v dialogickém vyučování
Investor: Grantová agentura ČR, Učitel a žáci v dialogickém vyučování
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 17:13