J 2018

Design-Based Research of an ESP Coursebook: Results of a Questionnaire Survey

ELLEDEROVÁ, Eva

Basic information

Original name

Design-Based Research of an ESP Coursebook: Results of a Questionnaire Survey

Authors

ELLEDEROVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

GRANT journal, Magnanimitas, 2018, 1805-0638

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/18:00103266

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

konstrukční výzkum; učebnice pro výuku angličtiny pro specifické účely; intervence; iterace; konstrukční principy; kategoriální systém hodnotících kritérií; dotazníkové šetření

Keywords in English

design-based research; ESP coursebook; intervention; iteration; design principles; evaluation criteria checklist; questionnaire survey

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 28/2/2019 13:49, Mgr. Ing. Eva Ellederová, Ph.D.

Abstract

V originále

The article presents the research methodology and the first results of design-based research of an ESP coursebook carried out in cooperation between the Institute for Research in School Education of the Faculty of Education at Masaryk University and the Department of Foreign Languages of the Faculty of Electrical Engineering and Communication, Brno University of Technology in Brno. Besides the gradual development of the coursebook, design-based research contributes to the development of both a dominant theory, in this case the theory of design and evaluation of ESP coursebooks and new theories leading to an educational reform not only in ESP teaching and learning. The following chapters focus on research design, research tool and samples characteristics, data analysis and interpretation resulting from a questionnaire survey.

In Czech

Článek prezentuje výzkumnou metodologii a první výsledky konstrukčního výzkumu učebnice pro výuku angličtiny pro specifické účely, který je realizován ve spolupráci mezi Institutem výzkumu školního vzdělávání na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity a Ústavem jazyků Fakulty elektrotechniky a komunikačních technologií VUT v Brně. Kromě postupného vývoje učebnice přispívá konstrukční výzkum k vývoji dominantní teorie, v tomto případě teorie designu a hodnocení učebnice pro výuku angličtiny pro specifické účely, a vývoje nových teorií vedoucích k vzdělávací reformě nejen v oblasti vyučování a učení angličtiny pro specifické účely. Následující kapitoly se zaměřují na výzkumný design, charakteristiku výzkumného nástroje a výzkumných vzorků, analýzu dat a interpretaci výzkumných zjištění.

Links

MUNI/A/0881/2017, interní kód MU
Name: Aktev VII. (Acronym: Aktev VII.)
Investor: Masaryk University, Category A