D 2018

Obal a nákupní chování

VENCLÍKOVÁ, Petra

Basic information

Original name

Obal a nákupní chování

Name in Czech

Obal a nákupní chování

Name (in English)

Wrapper and shopping behaviour

Authors

VENCLÍKOVÁ, Petra

Edition

první. Hradec Králové, Sapere Aude, Mezinárodní vědecká konference pedagogiky a psychologie, p. 9-12, 4 pp. 2018

Publisher

Magnanimitas, Hradec Králové

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

obsah podléhá obchodnímu tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-87952-25-2

Keywords (in Czech)

průřezové téma Člověk a životní prostředí; environmentální problematika; konzumní chování; emoce; odpad a ekologie; psychologie reklamy; obal jako odpad

Keywords in English

Cross-cutting theme of person and environment; environmental issues; consumer behavior; emotions; waste and ecology; psychology of advertising; packaging

Tags

Reviewed
Změněno: 22/3/2019 12:10, Dana Nesnídalová

Abstract

V originále

Současná propagace firem je soustředěna na ovlivňování spotřebitele z hlediska nákupního chování a věrnosti dané značce. Konkurenční způsob propagace firem vytváří masivní tlak na spotřebitele pomocí komerční reklamy a způsobuje značné škody na životním prostředí. Cílem environmentální výchovy je naučit žáky navrhnout reklamu, která bude chytrá, zajímavá, ale ekologicky šetrná. Žáci by měli reklamě rozumět z hlediska etických hodnot a materiálového zpracování i zatížení životního prostředí. Z pohledu environmentální výchovy by bylo žádoucí, aby žáci hodnotně využívali materiál a dokázali svým chováním eliminovat důsledky spotřeby. Žáci se musí naučit rozlišovat priority při působení masové komunikace pro uspokojení krátkodobé potřeby. Cílem výuky je ukázat žákům na konkrétním příkladu vzorku, jak vytvořit propagační prostředek, který zaujme, osloví zákazníka a splní účel prodeje.

In English

Current promotions company is focused on influencing consumers in terms of purchase behavior and loyalty of the brand. Competitive way to promote business creates massive pressure on consumers through commercial advertising and causing considerable damage to the environment. The goal of environmental education is to teach students to propose an ad that will be smart, interesting, but environmentally friendly. Students should understand advertising in terms of ethical values and material processing and environmental pollution. From the perspective of environmental education would be desirable for the students valuable materials used and their behavior could eliminate the consequences of consumption. Students must learn to distinguish priorities for action of mass communication to meet short-term needs. The main aim is to show the students the specific example of a sample to create a promotional vehicle to deliver, to attract customers and fulfill the purpose of sale.