VENCLÍKOVÁ, Petra. Obal a nákupní chování (Wrapper and shopping behaviour). Online. In Magnanimitas, Hradec Králové. Sapere Aude, Mezinárodní vědecká konference pedagogiky a psychologie. první. Hradec Králové: Magnanimitas, Hradec Králové, 2018, p. 9-12. ISBN 978-80-87952-25-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Obal a nákupní chování
Name in Czech Obal a nákupní chování
Name (in English) Wrapper and shopping behaviour
Authors VENCLÍKOVÁ, Petra.
Edition první. Hradec Králové, Sapere Aude, Mezinárodní vědecká konference pedagogiky a psychologie, p. 9-12, 4 pp. 2018.
Publisher Magnanimitas, Hradec Králové
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree contents are subject to a state secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-87952-25-2
Keywords (in Czech) průřezové téma Člověk a životní prostředí; environmentální problematika; konzumní chování; emoce; odpad a ekologie; psychologie reklamy; obal jako odpad
Keywords in English Cross-cutting theme of person and environment; environmental issues; consumer behavior; emotions; waste and ecology; psychology of advertising; packaging
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 22/3/2019 12:10.
Abstract
Současná propagace firem je soustředěna na ovlivňování spotřebitele z hlediska nákupního chování a věrnosti dané značce. Konkurenční způsob propagace firem vytváří masivní tlak na spotřebitele pomocí komerční reklamy a způsobuje značné škody na životním prostředí. Cílem environmentální výchovy je naučit žáky navrhnout reklamu, která bude chytrá, zajímavá, ale ekologicky šetrná. Žáci by měli reklamě rozumět z hlediska etických hodnot a materiálového zpracování i zatížení životního prostředí. Z pohledu environmentální výchovy by bylo žádoucí, aby žáci hodnotně využívali materiál a dokázali svým chováním eliminovat důsledky spotřeby. Žáci se musí naučit rozlišovat priority při působení masové komunikace pro uspokojení krátkodobé potřeby. Cílem výuky je ukázat žákům na konkrétním příkladu vzorku, jak vytvořit propagační prostředek, který zaujme, osloví zákazníka a splní účel prodeje.
Abstract (in English)
Current promotions company is focused on influencing consumers in terms of purchase behavior and loyalty of the brand. Competitive way to promote business creates massive pressure on consumers through commercial advertising and causing considerable damage to the environment. The goal of environmental education is to teach students to propose an ad that will be smart, interesting, but environmentally friendly. Students should understand advertising in terms of ethical values and material processing and environmental pollution. From the perspective of environmental education would be desirable for the students valuable materials used and their behavior could eliminate the consequences of consumption. Students must learn to distinguish priorities for action of mass communication to meet short-term needs. The main aim is to show the students the specific example of a sample to create a promotional vehicle to deliver, to attract customers and fulfill the purpose of sale.
PrintDisplayed: 7/9/2024 03:48