Detailed Information on Publication Record
2018
Rozvíjení informační gramotnosti ve společenství praxe s principy mezigeneračního učení
MAZÁČOVÁ, PavlínaBasic information
Original name
Rozvíjení informační gramotnosti ve společenství praxe s principy mezigeneračního učení
Name (in English)
Developing information literacy in a community of practice with the principles of intergenerational learning
Authors
MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
7. oborovědidaktická konference PdF MU: Společenství praxe jako princip (spolu)práce v oborových didaktikách, 14.6.2018, PdF MU, Brno, 2018
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Vyžádané přednášky
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14210/18:00103419
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
informační gramotnost; pedagogika; mezienerační učení; společenství praxe
Keywords in English
information literacy; pedagogy; intergenerational learning; community of practice
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 31/3/2019 23:18, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.
V originále
Informační a komunikační technologie umožňují vnést do vzdělávání nové prvky, současně způsobují proměnu některých tradičních konceptů učení. Jedním z takových konceptů, ovlivněných ve svém současném pojetí technologiemi, je mezigenerační učení. Na příkladu společenství praxe v rámci projektu EU je v příspěvku představena zkušenost spolupráce mezi učiteli z praxe, vzdělavateli a studenty při rozvíjení informační gramotnosti s využitím principů mezigeneračního učení.
In English
Information and communication technologies allow new elements to be brought into education, while at the same time they are turning some of the traditional concepts of learning. One of such concepts, influenced in their current technology conception, is intergenerational learning. As an example of community practice within the framework of the EU project, the contribution presents an experience of cooperation between teachers, educators and students in developing information literacy using the principles of intergenerational learning.
Links
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000664, interní kód MU |
|