p 2018

Rozvíjení informační gramotnosti ve společenství praxe s principy mezigeneračního učení

MAZÁČOVÁ, Pavlína

Basic information

Original name

Rozvíjení informační gramotnosti ve společenství praxe s principy mezigeneračního učení

Name (in English)

Developing information literacy in a community of practice with the principles of intergenerational learning

Authors

MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

7. oborovědidaktická konference PdF MU: Společenství praxe jako princip (spolu)práce v oborových didaktikách, 14.6.2018, PdF MU, Brno, 2018

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Vyžádané přednášky

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14210/18:00103419

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

informační gramotnost; pedagogika; mezienerační učení; společenství praxe

Keywords in English

information literacy; pedagogy; intergenerational learning; community of practice

Tags

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 31/3/2019 23:18, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.

Abstract

V originále

Informační a komunikační technologie umožňují vnést do vzdělávání nové prvky, současně způsobují proměnu některých tradičních konceptů učení. Jedním z takových konceptů, ovlivněných ve svém současném pojetí technologiemi, je mezigenerační učení. Na příkladu společenství praxe v rámci projektu EU je v příspěvku představena zkušenost spolupráce mezi učiteli z praxe, vzdělavateli a studenty při rozvíjení informační gramotnosti s využitím principů mezigeneračního učení.

In English

Information and communication technologies allow new elements to be brought into education, while at the same time they are turning some of the traditional concepts of learning. One of such concepts, influenced in their current technology conception, is intergenerational learning. As an example of community practice within the framework of the EU project, the contribution presents an experience of cooperation between teachers, educators and students in developing information literacy using the principles of intergenerational learning.

Links

CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000664, interní kód MU
Name: Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotností
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Enhancing the Quality of Education, Developing Key Competences, Areas of Education and Literacy, Priority axis 3: Equal access to high-quality pre-school, primary and secondary education