MAZÁČOVÁ, Pavlína. Rozvíjení informační gramotnosti ve společenství praxe s principy mezigeneračního učení (Developing information literacy in a community of practice with the principles of intergenerational learning). In 7. oborovědidaktická konference PdF MU: Společenství praxe jako princip (spolu)práce v oborových didaktikách, 14.6.2018, PdF MU, Brno. 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Rozvíjení informační gramotnosti ve společenství praxe s principy mezigeneračního učení
Name (in English) Developing information literacy in a community of practice with the principles of intergenerational learning
Authors MAZÁČOVÁ, Pavlína (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 7. oborovědidaktická konference PdF MU: Společenství praxe jako princip (spolu)práce v oborových didaktikách, 14.6.2018, PdF MU, Brno, 2018.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14210/18:00103419
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) informační gramotnost; pedagogika; mezienerační učení; společenství praxe
Keywords in English information literacy; pedagogy; intergenerational learning; community of practice
Tags rivok
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D., učo 6795. Changed: 31/3/2019 23:18.
Abstract
Informační a komunikační technologie umožňují vnést do vzdělávání nové prvky, současně způsobují proměnu některých tradičních konceptů učení. Jedním z takových konceptů, ovlivněných ve svém současném pojetí technologiemi, je mezigenerační učení. Na příkladu společenství praxe v rámci projektu EU je v příspěvku představena zkušenost spolupráce mezi učiteli z praxe, vzdělavateli a studenty při rozvíjení informační gramotnosti s využitím principů mezigeneračního učení.
Abstract (in English)
Information and communication technologies allow new elements to be brought into education, while at the same time they are turning some of the traditional concepts of learning. One of such concepts, influenced in their current technology conception, is intergenerational learning. As an example of community practice within the framework of the EU project, the contribution presents an experience of cooperation between teachers, educators and students in developing information literacy using the principles of intergenerational learning.
Links
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000664, interní kód MUName: Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotností
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Enhancing the Quality of Education, Developing Key Competences, Areas of Education and Literacy, Priority axis 3: Equal access to high-quality pre-school, primary and secondary education
PrintDisplayed: 11/10/2024 14:23