SUQUET, Petra. Le contenu linguistique des manuels de français pour les apprenants du college (The language content of textbooks of French for lower secondary school students). Synergies Europe. Gerflint, vol. 13, No 2018, p. 139-146. ISSN 1951-6088. 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Le contenu linguistique des manuels de français pour les apprenants du college
Name (in English) The language content of textbooks of French for lower secondary school students
Authors SUQUET, Petra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Synergies Europe, Gerflint, 2018, 1951-6088.
Other information
Original language French
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher France
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/18:00103537
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) jazykový obsah učebnic; gramatika; slovní zásoba; jazykové funkce; úroveň komunikační kompetence
Keywords in English language content of textbooks; grammar; vocabulary; language functions; level of communication language competence
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D., učo 11336. Changed: 4/3/2019 11:33.
Abstract
L’article porte sur le contenu linguistique des manuels de français langue étrangere. L’analyse quantitative centrée sur le contenu linguistique des manuels a montré que le contenu linguistique destiné a etre acquis dépasse le niveau de référence de la compétence communicative A1.
Abstract (in Czech)
Článek se zaměřuje na jazykový obsah učebnic pro výuku francouzštiny jako cizího jazyka. Kvantitativní analýza zaměřená na jazykový obsah učebnic ukázala, že jazykový obsah, který má být osvojen, překračuje referenční úrovně komunikační kompetence A1.
Abstract (in English)
The article focuses on the language content of textbooks for learning French as a foreign language. Quantitative analysis focused on the linguistic content of textbooks showed that the linguistic content intended to be acquired exceeds the reference level of the communication competence A1.
Links
MUNI/A/0744/2012, interní kód MUName: Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům II (Acronym: AKTEV II)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 20/4/2024 01:25