Detailed Information on Publication Record
2018
Je RVP mrtvý dokument?
VÁLEK, Jan and Petr SLÁDEKBasic information
Original name
Je RVP mrtvý dokument?
Name in Czech
Je RVP mrtvý dokument?
Name (in English)
Is a FEP dead document?
Authors
Edition
1. vyd. Plzeň, Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 8, p. 175-181, 7 pp. 2018
Publisher
Západočeská univerzita v Plzni
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-261-0797-2
Keywords (in Czech)
Rámcový vzdělávací program; revize
Keywords in English
Framework Education Program; changes
Tags
Reviewed
Změněno: 26/3/2019 10:17, Dana Nesnídalová
V originále
Rámcový vzdělávací program je v současnosti pod stále větší palbou kritiky kvůli tomu, jakým způsobem je roztříštěna úroveň znalostí, vědomostí a dovedností žáků jednotlivých škol, ať už základních nebo středních. V současnosti je RVP aktualizován, ale většinou dochází ke zvýšení rozsahu očekávaných výstupů a učiva, ale k redukci jiného, již nepotřebného obsahu nedochází. Úpravy vazeb mezi jednotlivými obory pokud jsou, tak jen minimální. Pomocí meta-výzkumu shrneme data, která RVP mohou postavit do jiného světla.
In English
The Framework Education Program is currently under increasing criticism of the way in which the level of knowledge, cognition and skills of pupils in each school, whether basic or secondary, is fragmented. At present, the FEP is updated, but the range of expected outcomes and curriculum is mostly increased, but there is no reduction of any unnecessary content. Adjustment of links between disciplines is only minimal. Using meta-research, we summarize the data that the FEP can put in another light.