D 2018

Je RVP mrtvý dokument?

VÁLEK, Jan and Petr SLÁDEK

Basic information

Original name

Je RVP mrtvý dokument?

Name in Czech

Je RVP mrtvý dokument?

Name (in English)

Is a FEP dead document?

Edition

1. vyd. Plzeň, Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 8, p. 175-181, 7 pp. 2018

Publisher

Západočeská univerzita v Plzni

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-261-0797-2

Keywords (in Czech)

Rámcový vzdělávací program; revize

Keywords in English

Framework Education Program; changes

Tags

Reviewed
Změněno: 26/3/2019 10:17, Dana Nesnídalová

Abstract

V originále

Rámcový vzdělávací program je v současnosti pod stále větší palbou kritiky kvůli tomu, jakým způsobem je roztříštěna úroveň znalostí, vědomostí a dovedností žáků jednotlivých škol, ať už základních nebo středních. V současnosti je RVP aktualizován, ale většinou dochází ke zvýšení rozsahu očekávaných výstupů a učiva, ale k redukci jiného, již nepotřebného obsahu nedochází. Úpravy vazeb mezi jednotlivými obory pokud jsou, tak jen minimální. Pomocí meta-výzkumu shrneme data, která RVP mohou postavit do jiného světla.

In English

The Framework Education Program is currently under increasing criticism of the way in which the level of knowledge, cognition and skills of pupils in each school, whether basic or secondary, is fragmented. At present, the FEP is updated, but the range of expected outcomes and curriculum is mostly increased, but there is no reduction of any unnecessary content. Adjustment of links between disciplines is only minimal. Using meta-research, we summarize the data that the FEP can put in another light.

Files attached