VÁLEK, Jan and Petr SLÁDEK. Je RVP mrtvý dokument? (Is a FEP dead document?). In Ota Kéhar. Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 8. 1st ed. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2018, p. 175-181. ISBN 978-80-261-0797-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Je RVP mrtvý dokument?
Name in Czech Je RVP mrtvý dokument?
Name (in English) Is a FEP dead document?
Authors VÁLEK, Jan and Petr SLÁDEK.
Edition 1. vyd. Plzeň, Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 8, p. 175-181, 7 pp. 2018.
Publisher Západočeská univerzita v Plzni
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-261-0797-2
Keywords (in Czech) Rámcový vzdělávací program; revize
Keywords in English Framework Education Program; changes
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 26/3/2019 10:17.
Abstract
Rámcový vzdělávací program je v současnosti pod stále větší palbou kritiky kvůli tomu, jakým způsobem je roztříštěna úroveň znalostí, vědomostí a dovedností žáků jednotlivých škol, ať už základních nebo středních. V současnosti je RVP aktualizován, ale většinou dochází ke zvýšení rozsahu očekávaných výstupů a učiva, ale k redukci jiného, již nepotřebného obsahu nedochází. Úpravy vazeb mezi jednotlivými obory pokud jsou, tak jen minimální. Pomocí meta-výzkumu shrneme data, která RVP mohou postavit do jiného světla.
Abstract (in English)
The Framework Education Program is currently under increasing criticism of the way in which the level of knowledge, cognition and skills of pupils in each school, whether basic or secondary, is fragmented. At present, the FEP is updated, but the range of expected outcomes and curriculum is mostly increased, but there is no reduction of any unnecessary content. Adjustment of links between disciplines is only minimal. Using meta-research, we summarize the data that the FEP can put in another light.
PrintDisplayed: 13/5/2024 16:45