J 2018

Enabling audience participation and stimulating discussion after student presentations in English as a foreign language seminars

TŮMA, František

Základní údaje

Originální název

Enabling audience participation and stimulating discussion after student presentations in English as a foreign language seminars

Autoři

TŮMA, František (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Linguistics and Education, Elsevier, 2018, 0898-5898

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

60203 Linguistics

Stát vydavatele

Nizozemské království

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

URL

Impakt faktor

Impact factor: 1.516

Kód RIV

RIV/00216224:14410/18:00101125

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

DOI

http://dx.doi.org/10.1016/j.linged.2018.08.004

UT WoS

000445947700006

Klíčová slova česky

interakce ve třídě; konverzační analýza; výuka cizího jazyka; diskuze; střídání replik

Klíčová slova anglicky

classroom interaction; conversation analysis; foreign language classroom; discussion; turn-taking

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 8. 2. 2019 16:30, Dana Nesnídalová

Anotace

ORIG CZ

V originále

Although discussions after student presentations play an important role in higher education seminars, relatively little attention has been paid to the ways in which the presenters, teachers and audience members actually interact. Building on a data set consisting of 12 videotaped follow-up discussions collected in an undergraduate English as a foreign language (EFL) seminar, this conversation-analytic study focuses on teacher practices and shows how teachers can build on previous student utterances to improve the clarity or accuracy of the discussion, or how they can create space for audience participation by inviting audience questions. The study also describes how teachers can encourage the presenters to elaborate on their answers. The findings contribute to the body of research on seminar talk by describing teacher practices utilized during discussions after student presentations.

Česky

Ačkoliv hrají diskuse po studentských prezentacích ve vysokoškolské výuce důležitou roli, výzkum dosud věnoval relativně málo pozornosti tomu, jak prezentující, učitelé a posluchači vlastně interagují. Tato konverzačněanalytická studie vychází z 12 videozáznamů diskusí po studentských prezentacích, které byly pořízeny v kurzu angličtiny jako cizího jazyka v bakalářském stupni studia. Studie se zaměřuje na praktiky používané vyučující a ukazuje, jak učitel může stavět na předchozích replikách studentů, aby přispěl k jasnosti nebo přesnosti diskuse, nebo jak učitel může vytvořit prostor pro participaci studentů tím, že vyzývá posluchače, aby položili otázku. Studie se také zaměřuje na to, jak učitel může povzbudit prezentující k tomu, aby rozvedli svou odpověď. Zjištění prezentovaná ve studii rozšiřují poznání v oblasti interakce ve vysokoškolské výuce tím, že popisují praktiky používané učitelem během diskuzí po studentských prezentacích.

Návaznosti

GA15-08857S, projekt VaV
Název: Interakce ve výuce anglického jazyka na vysoké škole
Investor: Grantová agentura ČR, Interakce ve výuce anglického jazyka na vysoké škole
Zobrazeno: 9. 11. 2024 21:02