VÁLEK, Jan a Petr SLÁDEK. Dokážeme správně připravit budoucí učitele praktického vyučování v konfrontaci s RVP?. Online. In Anna Konopásková. TTnet - Pedagogická příprava učitelů praktického vyučování. 1. vyd. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, 2018. s. 71-77. ISBN 978-80-7481-201-9. [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Dokážeme správně připravit budoucí učitele praktického vyučování v konfrontaci s RVP?
Název česky Dokážeme správně připravit budoucí učitele praktického vyučování v konfrontaci s RVP?
Název anglicky Can we properly prepare future teachers of vocational education in confrontation with the FEP?
Autoři VÁLEK, Jan a Petr SLÁDEK
Vydání 1. vyd. Praha, TTnet - Pedagogická příprava učitelů praktického vyučování, od s. 71-77, 7 s. 2018.
Nakladatel Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7481-201-9
Klíčová slova česky RVP; profesní kompetence; praktické vyučování a výcvik; učitelé
Klíčová slova anglicky FEP; professional competence; practical training; teachers
Změnil Změnil: PhDr. Jan Válek, Ph.D., učo 166133. Změněno: 10. 12. 2023 20:55.
Anotace
S měnícími se výstupními požadavky žáků středních odborných škol se mění i požadavky na budoucí učitele praktického výcviku. Máme na mysli jejich odborné kompetence. Ty by měly vycházet z potřeb jejich žáků ale i z požadavků praxe. Dokument, který shrnuje stanovená témata a klíčové kompetence k úspěšnému dosažení potřeb žáků je Rámcový vzdělávací program. Ten je specifikován pro jednotlivé obory. To představuje nemalé překážky tvůrcům studijních programů na univerzitách připravující budoucí učitele praktického vyučování. V současnosti je Rámcový vzdělávací program aktualizován, ale většinou dochází ke zvýšení rozsahu očekávaných výstupů a učiva, ale k redukci jiného, již nepotřebného obsahu nedochází. Úpravy vazeb mezi jednotlivými obory, pokud existují, tak jsou jen minimální. V jakém předstihu, jak a čím se má tedy univerzita připravující budoucí učitele praktického vyučování při koncipování i při realizaci studia řídit? Meta-výzkumným šetřením týkajícím se učitelství praktického vyučování jsme shrnuli data, která představují jiné pohledy na Rámcový vzdělávací program.
Anotace anglicky
With varying output requirements of students of secondary vocational schools the demands on the future teachers of practical training change too. We mean their professional competencies. These should be based on the needs of their pupils as well as on the requirements of practice. A document that summarizes defined topics and key competencies to successfully achieve students' needs is the Framework Educational Programme. This is specified for each branch. This represents a considerable obstacle for study program makers at universities preparing future teachers of practical training. Currently, the Framework Educational Programme is updated; however there is usually an increase in the range of expected outcomes and curriculum, but this is not followed by a reduction of any other, already unneeded, content. Adjustment of relations between the different disciplines, if any, is minimal. How long in advance, what and which should be the direction of reasoning of the university preparing future teachers of practical training when designing and realisation relevant study program? Through a meta-research survey, we summarize the data that present other views on the Framework Educational Programme.
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 04:03