Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{1431816, author = {Válek, Jan and Sládek, Petr}, address = {Praha}, booktitle = {TTnet - Pedagogická příprava učitelů praktického vyučování}, edition = {1.}, editor = {Anna Konopásková}, keywords = {FEP; professional competence; practical training; teachers}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Praha}, isbn = {978-80-7481-201-9}, pages = {71-77}, publisher = {Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků}, title = {Dokážeme správně připravit budoucí učitele praktického vyučování v konfrontaci s RVP?}, url = {http://www.nuv.cz/uploads/TTnet/2017/TTnet_2018b_TTnet_OnS.pdf}, year = {2018} }
TY - JOUR ID - 1431816 AU - Válek, Jan - Sládek, Petr PY - 2018 TI - Dokážeme správně připravit budoucí učitele praktického vyučování v konfrontaci s RVP? PB - Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků CY - Praha SN - 9788074812019 KW - FEP KW - professional competence KW - practical training KW - teachers UR - http://www.nuv.cz/uploads/TTnet/2017/TTnet_2018b_TTnet_OnS.pdf L2 - http://www.nuv.cz/uploads/TTnet/2017/TTnet_2018b_TTnet_OnS.pdf N2 - S měnícími se výstupními požadavky žáků středních odborných škol se mění i požadavky na budoucí učitele praktického výcviku. Máme na mysli jejich odborné kompetence. Ty by měly vycházet z potřeb jejich žáků ale i z požadavků praxe. Dokument, který shrnuje stanovená témata a klíčové kompetence k úspěšnému dosažení potřeb žáků je Rámcový vzdělávací program. Ten je specifikován pro jednotlivé obory. To představuje nemalé překážky tvůrcům studijních programů na univerzitách připravující budoucí učitele praktického vyučování. V současnosti je Rámcový vzdělávací program aktualizován, ale většinou dochází ke zvýšení rozsahu očekávaných výstupů a učiva, ale k redukci jiného, již nepotřebného obsahu nedochází. Úpravy vazeb mezi jednotlivými obory, pokud existují, tak jsou jen minimální. V jakém předstihu, jak a čím se má tedy univerzita připravující budoucí učitele praktického vyučování při koncipování i při realizaci studia řídit? Meta-výzkumným šetřením týkajícím se učitelství praktického vyučování jsme shrnuli data, která představují jiné pohledy na Rámcový vzdělávací program. ER -
VÁLEK, Jan a Petr SLÁDEK. Dokážeme správně připravit budoucí učitele praktického vyučování v konfrontaci s RVP?. Online. In Anna Konopásková. \textit{TTnet - Pedagogická příprava učitelů praktického vyučování}. 1. vyd. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, 2018. s.~71-77. ISBN~978-80-7481-201-9. [citováno 2024-04-24]
|