DANG, Vinh Quang a Hana RUDOVÁ. Enhanced Scheduling for Real-Time Traffic Control. Online. In 2018 IEEE Symposium Series on Computational Intelligence (SSCI). Bengaluru, India: IEEE, 2018. s. 578-585. ISBN 978-1-5386-9276-9. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1109/SSCI.2018.8628731. [citováno 2024-04-23]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Enhanced Scheduling for Real-Time Traffic Control
Autoři DANG, Vinh Quang (704 Vietnam, garant, domácí) a Hana RUDOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání Bengaluru, India, 2018 IEEE Symposium Series on Computational Intelligence (SSCI), od s. 578-585, 8 s. 2018.
Nakladatel IEEE
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14330/18:00103562
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-1-5386-9276-9
Doi http://dx.doi.org/10.1109/SSCI.2018.8628731
UT WoS 000459238800079
Klíčová slova anglicky Scheduling; Traffic control; Signal control; Real-time
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D., učo 3880. Změněno: 30. 4. 2019 07:30.
Anotace
Traffic signal control in road networks is a practical problem which has been widely studied. In this paper, we present an approach for traffic signal control extending ideas of schedule-driven coordination in the system Surtrac. The traffic signal control problem of one intersection is modeled as a parallel machine scheduling problem based on aggregation of traffic flow data. The solution procedure for each parallel machine scheduling problem is based on a forward dynamic programming search. All connected intersections form a distributed system of communicating intersections. The objective is to construct a traffic control sequence for each intersection and minimize the total cumulative delay of all vehicles in the traffic network. Simulation results for a grid network from the SUMO simulator demonstrate the performance of the proposed approach in comparison to the Surtrac system solving the problem using single machine scheduling. The results show a significant improvement in the total cumulative delay given the increase of computational time which is acceptable in real-time processing.
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 20:16