NAJVAROVÁ, Veronika, Veronika LAUFKOVÁ, Jiří HAVEL and Ilona BYTEŠNÍKOVÁ. Motivation to read in preschool classroom. In OMEP. 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Motivation to read in preschool classroom
Name in Czech Motivace ke čtenářství v mateřské škole
Authors NAJVAROVÁ, Veronika, Veronika LAUFKOVÁ, Jiří HAVEL and Ilona BYTEŠNÍKOVÁ.
Edition OMEP, 2018.
Other information
Original language English
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) motivace, čtení, mateřská škola
Keywords in English motivation, reading, preschool classroom
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D., učo 14647. Changed: 1/4/2019 09:11.
Abstract
Our poster will introduce the project „Pre-literacy support in preschool education“, in which teachers and academics cooperate to design activities to be used in school practice. In the first phase of the project, materials and guidelines for teachers have been prepared and teachers pilot them in their classrooms. One of the key topics – ways of motivating children to engage in literacy activities – will be presented. Effective ways of working with children books and using reading blocks will be discussed with particular attention to reading corners and their potential to lead children to reading and working with books. These topics will be illustrated with photos from classrooms where cooperating teachers worked with prepared materials. Also, teacher feedback on the activities will be included.
Abstract (in Czech)
Poster představí projekt "Podpora pregramotností v předškolním vzdělávání", v jehož rámci je realizována spolupráce učitelů a akademiků na přípravě materiálů pro podporu pregramotností. V první fázi projektu byly designovány aktivity a činnosti, které pak učitelé pilotovali ve svých třídách. Jedním z klíčových témat je téma motivace dětí k práci s tištěnými materiály. Toto téma jsme prezentovali. Byly představeny efektivní způsoby práce s knihami a čtenářskými kostkami. Byla prezentována i zpětná vazba učitelů
PrintDisplayed: 27/5/2024 19:56