Detailed Information on Publication Record
2017
Koncepce geografického vzdělávání v Česku. Certifikovaná metodika. www.egeografie.cz
MARADA, Miroslav, Dana ŘEZNÍČKOVÁ, Martin HANUS, Tomáš MATĚJČEK, Eduard HOFMANN et. al.Basic information
Original name
Koncepce geografického vzdělávání v Česku. Certifikovaná metodika. www.egeografie.cz
Name in Czech
Koncepce geografického vzdělávání v Česku. Certifikovaná metodika. www.egeografie.cz
Name (in English)
Conception of geography education in Czechia. www.egeografie.cz
Authors
MARADA, Miroslav (203 Czech Republic, guarantor), Dana ŘEZNÍČKOVÁ (203 Czech Republic), Martin HANUS (203 Czech Republic), Tomáš MATĚJČEK, Eduard HOFMANN (203 Czech Republic, belonging to the institution), Hana SVATOŇOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petr KNECHT (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
2017
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Cert., akred., schvál. metodiky, specializované mapy, léčebné, památkové postupy
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/17:00103681
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
geografické vzdělávání; kurikulum; rámcové vzdělávací programy; učební úlohy
Keywords in English
geography education; curriculum; learning tasks
Technical parameters
Certifikovaná metodika slouží učitelům působícím na základních a středních školách.
Tags
Reviewed
Změněno: 11/3/2019 18:05, doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D.
V originále
Navržená koncepce geografického vzdělávání vychází z platných Rámcových vzdělávacích programů pro základní a gymnaziální vzdělávání a současně řeší jejich problematická místa v obsahové i formální stránce.
In English
The proposed conception of geographic education is based on valid Framework Educational Programs for primary and secondary education and at the same time solves their problematic sites both in content and in formal terms.