k 2018

Transfer výzkumných poznatků mezi akademiky a učiteli: výsledky šetření

SPURNÁ, Michaela

Basic information

Original name

Transfer výzkumných poznatků mezi akademiky a učiteli: výsledky šetření

Name in Czech

Transfer výzkumných poznatků mezi akademiky a učiteli: výsledky šetření

Name (in English)

The research knowledge transfer between academic and teachers: the research findings

Edition

XXVI. ročník konference České asociace pedagogického výzkumu, 2018

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

978-80-7454-755-3

Keywords (in Czech)

transfer; poznatky pedagogického výzkumu; učitelé; akademici; kvantitativní výzkum

Keywords in English

transfer; educational research knowledge; teachers; academics; quantitative approach

Tags

Reviewed
Změněno: 21/1/2019 11:52, doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.

Abstract

V originále

Cílem příspěvku je představit výsledky z výzkumu, jehož snahou bylo zjistit, jak akademici a učitelé vnímají transfer poznatků mezi sebou. Pohled na transfer je komplexní a transferovanou jednotkou je poznatek vzešlý z pedagogického výzkumu.

In English

The analysis can show the similarities and the differences in teachers and academics perception of transfer, utilization, knowledge and context. In addition, comparing of findings of teachers and academics can show, if academics research knowledge works in school practice, if it can cover teachers needs about teaching, learning etc. We can see possible barriers that can impede the transfer, then we can determinate the way of the useful transfer process that could have a potential for school improvement. In addition, the conceptual framework enables me to identify a typical model of knowledge transfer for the Czech Republic.

Links

MUNI/A/1028/2017, interní kód MU
Name: Od formálního vzdělávání k informálnímu učení: výzkum procesů učení
Investor: Masaryk University, Category A