Detailed Information on Publication Record
2018
Transfer výzkumných poznatků mezi akademiky a učiteli: výsledky šetření
SPURNÁ, MichaelaBasic information
Original name
Transfer výzkumných poznatků mezi akademiky a učiteli: výsledky šetření
Name in Czech
Transfer výzkumných poznatků mezi akademiky a učiteli: výsledky šetření
Name (in English)
The research knowledge transfer between academic and teachers: the research findings
Authors
Edition
XXVI. ročník konference České asociace pedagogického výzkumu, 2018
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-80-7454-755-3
Keywords (in Czech)
transfer; poznatky pedagogického výzkumu; učitelé; akademici; kvantitativní výzkum
Keywords in English
transfer; educational research knowledge; teachers; academics; quantitative approach
Tags
Reviewed
Změněno: 21/1/2019 11:52, doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.
V originále
Cílem příspěvku je představit výsledky z výzkumu, jehož snahou bylo zjistit, jak akademici a učitelé vnímají transfer poznatků mezi sebou. Pohled na transfer je komplexní a transferovanou jednotkou je poznatek vzešlý z pedagogického výzkumu.
In English
The analysis can show the similarities and the differences in teachers and academics perception of transfer, utilization, knowledge and context. In addition, comparing of findings of teachers and academics can show, if academics research knowledge works in school practice, if it can cover teachers needs about teaching, learning etc. We can see possible barriers that can impede the transfer, then we can determinate the way of the useful transfer process that could have a potential for school improvement. In addition, the conceptual framework enables me to identify a typical model of knowledge transfer for the Czech Republic.
Links
MUNI/A/1028/2017, interní kód MU |
|